|
|
|
|---|---|
|
Har försökt med en massa konstiga lösningar att få fast min låda rejält i min E30. Någon måste ju ha lyckats tycker jag. Hur gör man? Tilläggas bör kanske att lådan inte är byggd efter bagageutrymmet så det är ingen lutande bakvägg och lådan är nästan lika bred som innerkant av bagageutrymmet. | |
|
Bygg några vinkel järn och skruva eller svetsa fast de i karossen. Sen sitter den :) /Johan [CUL8ER] |
|
| Riktigt så drastisk planerar jag inte att vara. :D | |
|
vore jag dig ska jag byggt en bandpass låda för att få in allt ljud i bilen, lite bökigare att bygga men, värt besväret i slutändan. mk |
|
| martin: Det hjälper mig inte att få fast den... | |
|
Jag tror du måste fästa den med några stag tex upp till hatthyllan. Du kan ju skruva fast dem så slipper du ju svetsa... /Johan [CUL8ER] |
|
| Johan: Mycket bra idé. Får ta och kika på det. | |
|
Jag gjorde (med hjälp en god vän) en skiva bakpå baslådan som går att allt passar med millimeterpassform i bagaget. Enda sättet at få ut lådan är att ta tag i överkant på skivan, vinkla den bakåt och dra, annars sitter den som fastskruvad. Kolla mina bilder: Länk Mvh Jonas.N /////Alpine |
|
|
ser shysst ut hur är ljudet? /what Länk |
|
|
Det var riktigt bra, just nu håller jag på att testa nyinkomna buget prylar av märket Arizona Eagle. Mvh Jonas.N /////Alpine |
|
|
en enkel lösning om du ska fästa din låda är att häfta fast kardborre band i botten på ba låsdan, fastnar direkt mk |
|
|
Sitter dock inte så bra vid en krock om man använder karrborre! Mvh Jonas.N /////Alpine |
|
| Martin: Det var fanimej inte dumt! Att jag inte har tänkt på det! Det sitter säkerligen rätt rejält. Sätter man den (självklart) mot ryggstödet så hjälper det nog till en hel del vid en krock. | |
|
Vad jag gjorde var att borra ur för gummitassarna i min förstärkar låda som sitter fixerad. Fördelen är att man kan ta i och ur baslådan om man behöver utrymmet. Jag bara lättar lite på ryggstödet så att lådan inte trycker mot det, och sedan lyfter rakt upp. På samma sätt kan man lägga en skiva med passform i botten på skuffen antar jag. Det räcker nog att den går fram till ryggstödet så syns den inte heller och då slipper du ju klä in den. Finns det inga gummitassar på undersidan av baslådan skruvar man dit sådana. Mulle |
|
|
jonas.N: om du krockar är nog baslådan det minsta problemet, mk |
|
|
jag satt fyra små kardborre bitar i varje hörn på mitt förra slutsteg, det rörde sig inte alls en millimeter. klistra eller helst häfta fast det i lådan, mk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.