|
|
|
|---|---|
| Hej, min högra framdörrs lås har fastnat i öppet läge så det går inte att stänga dörren. Rättare sagt så är det den där pluppen som dras undan när man drar i dörrhantaget som har fastnat så skälva låsmekanismen går att fälla upp och ned men den fastnar inte i stängt läge. Har provatt med massor med lås srpay men det hjälper inte. Vad göra?? Någon som vet? | |
|
Har haft samma problem. Ställ in bilen i varmgarage och låt den tina under natten. Du har fukt på mekaniken inne i dörren och det hjälper inte med låsspray. Jag tröttnade totalt och tog bort dörrsidan och torkade av det mesta av mekaniken och sedan smörjde jag upp det med siliconspray. Har inte haft ett problem sen dess..... |
|
|
Varmluftspistol med försiktighet eller damens hårtork e ett bra alternativ om man inte ha tillgång till garage =) // Henke Bleifuss |
|
| pilla bort den lilla plastpluggen som sitter i närheten av låsmekanismen och blås in lite varmluft där....glöm inte att sätta tbx den sedan...det glömde jag och sedan när jag körde bilen genom en biltvätt så kom det in vatten där, med resultat att bilen låste sig..och jag kom inte in i den igen förrän den torkat... | |
|
Ok, Tackar för alla tippsen! |
|
|
Hejsan på er snor den här gammla tråden för min fråga.Finns det något bra knep på att smörja dörrlåsen med.När jag tvättat bilen och låtit den torka så är det tydligen kvar fukt inne i dörrlåsen/handtagen så när jag tar bilen på morgonen efter så går inte dörren i lås den har antagligen frysit,så jag måste köra med handen på inner handtaget hela vägen till jobbet för att inte dörren ska flyga upp.Jag har provat med låsspray på morgonen men det händer inget.Så jag får köra in bilen i garaget på firman under dagarna och sätta i gång byggtorken för att torka.Finns det ingen kanon spray som hindrar låsen från att frysa? --- Länk |
|
nida3 |
Kolla på burken att det är LÅSOLJA - sprayen innehåller drivmedel som kan ställa till problem och lösa upp resp. blåsa bort både det ena och det andra - framförallt vill du ha en olja som stannar kvar. /Niklas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.