AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
585

Lackering av M3-speglar

sl
27
slixz
325ic -92
Hej!

Jag har införskaffat mig ett par speglar (pirat) till min E36 och de är gjorda utav plast. Min fråga lyder: Vilket sandpapper, grovlek ska jag andvända för att matta ner den glansiga ytan innan lackering?

Er
155
Erkan
318is 94
Tjena jag kan inte besvara din fråga. Men undrar vart du fixat M3 speglar var dom billiga. jag är intresserad av m3 speglar. maila mig på ercan_sagici@hotmail.com Eller kan du skriva här på din inlägg.
sl
27
slixz
325ic -92
Hej!

Jag köpte dem på www.m-style.nu och de är riktigt fina! De kostade 1890kr paret. Om man inte är superkräsen att det ska vara original så ser jag ingen anledning att inte slå till :P
M-FREAK
Jag har precis slipat ner ett par och använde 400papper. Det skulle räcka för mettaliclack sa lackaren!
ja köpte mina pirat för 600/paret... använt typ våtslip papper lr ngt annat fint så du inte får för djupa repor, kan bli svårt att lacka bort. Sen körde jag orginalfärg samt separat (en väldig massa) lack från bmw, blev kalas
kolla hova.com för bra priser
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
ja köpte mina från AutoParts för 600:-/paret som var svart plast ! manuella förståss , och jag plastprimade dom sen sprayade jag dom alpinvit ! ska bara klarlacka dom så är det klart !

/Mvh Göran
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
fan klarlackningen blev inte alls nå bra... :( blev som apelsinskal men jag lackade dom väldigt tunt en gång , vet inte om jag vågar klarlacka ännu mera ? ska man slipa innan man klarlacka också eller ?

/Mvh Göran
blev de inte bra måste du slipa å göra om, ja fick en jämn yta redan efter kulören sen la ja på ca 10 tunna lager lack, tog en vecka lr liknande men va ska man göra de e ändå kallt ute..
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
ja jag fick en jämn yta med färgen men när jag sprayade klarlack så blev det bajs , ser alldeles skrovligt ut :(

Sen så fastnade det en massa damm på den andra.. åååh !

/Mvh Göran
Lyckades med samma konststycke idag. Får väl se om det går att åtgärda när klarlacken har härdad. Uhhh

Nedan är rippat från (nyttig site): Länk

Definition
Lacken har en vågig, ojämn ytstruktur (mager sprutbild).

Orsaker
1] För stort avstånd till objektet.
2] För lågt spruttryck (dålig spridning).
3] För tunnt lackskikt.
4] För hög viskositet.
5] Härdare och förtunning ej anpassat till spruttemperaturen.
6] För litet sprutmunstycke.
7] Luftningstiderna har inte hållts.

Undvikande
Använd spruttekniker som är anpassade till lackmaterialen. Anpassa härdare och inställningstillsatser till spruttemperaturen (se temperaturtabell). Ställ in sprutviskositeten enligt teknisk information.

Reparation
Vid små störningar, slipa med P1200, polera med Glasurit Feinpolierpaste 562-1602 och en vanlig högglanspolish. Större störningar skall planslipas och lackeras på nytt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.