|
|
|
|---|---|
Andreas |
Körde på en ganska sunkig väg för ett tag sedan, då såg jag hur varningslampan för slitna belägg började blinka/glappa efter en stund lös det konstant... tänkte höra efter om någon vet vars det kan va fel, för det är troligtvis inte beläggen som är slut. Tack på förhand. |
|
Kolla så att slitagevarnarna(sitter på bromsbeläggen på vänster fram och höger bak) är hela och att inte kabeln har gått av. Kontakten till dom kan också ha lossnat eller börjat glappa. Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
|
om sladden går av o lägger sig mot jord så lyser ju lampan D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Det sitter väl bara där fram när man har trummor där bak, eller? Jag har nämligen samma problem med min 316i. Jag har bytt ut varnarn vänster fram, för det finns väl bara en?, och lampan lyser fortfarande. Vad kan man göra åt detta? Kolla med ledningsprovare eller?, i så fall vad och var? |
|
|
ingen som hade svar på det eller? |
|
Anton |
Jag tror att slitage varnaren kan släckas på samma kontakt som du nollar serviceintervall kortet,men är ej hundra på detta då det är 7-8 år sen jag hade samma problem på min 318 e30. |
|
vet ej jag heller riktigt D är fegt o släppa gasen! |
|
erik-persson |
jag har hört att den där slitagevarnaren är inte mycket att ha, den bara krånglar... |
| Tag ur lampan i instrumentpanelen. Det är lättast. Man ser väll själv när bromsarna är slut. | |
Rickard |
Sladden kan ju vara sliten längre upp!!! det behövre ju inte va i hjulhuset!!!! det låter som att du har problem med kontakten eller sladden!!!! |
|
jag kollade min kontakt. det var ström, men lampan lyser ändå ska nog plocka bort lampan |
|
|
För att nollställa slitagevaranare för bromsar efter beläggbyte; vrid tändingsnyckeln till läge 1 och låt den vara där i minst 30 sekunder, utan att starta motorn. |
|
| gäller det E30? | |
powsgli |
Ett ganska vanligt fel är att nå´n lödning i kretskortet är dålig. Gör som jag o många andra, ta bort glödlampan. Beläggen har man ju koll på i alla fall..........eller? |
|
Lampan vägrar att slockna på en 323 e21 -80 efter beläggsbyte, skall man nollställa den också? Lars |
|
| Lars: Har du bytt slitagevarnaren då? Det är nog inte ovanligt att det inte sitter någon där i huvudtaget. En slitagevarnare är ju en "engångsartikel". | |
|
Ta o knippsa av sladden o skala kablarna samt sammanfoga dem så har du i varje fall gått förbi det eventuella felet som kan ha varit i kablen du klippte bort , så ju längre upp du klipper kablen ju större chans är det att du hittar ett kabelbrott . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.