AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
515

ryker som f*n

LN
497
LNBT
S6Plus
Igår när jag skulle ta en tur m 540:n och blev ståendes vid ett rödljus såg jag hur det bolmade vit rök bak, vid gaspådrag försvann bakomvarande in i en dimma. När jag ligger i 90 syns inget men så fort jag släpper gasen inför korsning och sedan drar på bolmar det igen. Har läst varenda inlägg här om att V8 ryker men har aldrig haft det problemet tidigare. Skall tilläggas att den går fint även på tomgång luktar inget kylarevätskan är ok och så oljenivån. Den berömda ventilen som brukar gå resulterar väl i dålig tomgång ?
Skall tilläggas att det var -16 ågårkväll efter att ha varit -2 under dagen har 5 liter i tanken kan det ha blivit kondens skulle kanske prova o fylla den med ny soppa. Kör också bara 7 km per dag så kanske "sura" kattar kan vara prob...
Brukar aldrig snåla på gasen så varma blir de, har också motorvärmare...
Någon som har en aning skall till sälen på söndag så skall man våga chansa...

spar till en....
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag tror inte att det är nogra problem med röken!! Ibland ryker min som bara den och iblan nästan inget, brukar ju bildas kondens i avgas systemet ju när det är så kallt! Det brukar hjälpa att när man sträcker ut bilen så fort man har kört nån mil! Eftersom du kör bara 7 km så blir det mycket kondens i systemet! Om du ska köra lite längr bit på ca 2 mil eller längre så kan du ju varav ut lite mer bilen, då märker du att en jätte moln blir bakom dig Ler* Sen efter det så borde den inte ryka så mycket. Men eftersom du inte kör så lite så kommer kondensen komma tillbaka rätt såp snbbt i systemet!
Så lycka till med redan till sälen!
Hoppas dom andra v8 ägarna håller med!

MvH Bmw 4-ever

Länk
LN
497
LNBT
S6Plus
ok tack peter78w lite lugnare nu , men skall kolla lite extra idag. Skall in på tvätten. Körde i.ofs 2 mil igår och drog på rejält för o "sota ur" men samma sak när jag svände i på parkeringen... röööök...
Denna där ventilen till vevhuset, om det skulle vara den , drar det olja då el? och tar det skada o köra ändå?

Tänkte ändå passa på o fråga om någon här i forumet har ett bra tips på bilmek i Malung...ifall att det inte ger sig påväg upp..

spar till en....
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.