AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308

M3 3.0 test, lite väl bra siffror för att vara orginal 286hk ?

Ho
43
Honken
116i -12
Hittade detta tyska test när jag var ute och kollade runt:

Länk

Siffrorna ser ju ut att var en trimmad M3:a ??

nä nä dessa siffror stämmer bra :-)

BMW M3 *Flight instructions not included*
LN
497
LNBT
S6Plus
Hade varit mer rättvist med S6+ "BMW M5 Touring vs. Audi S4 4.2 Avant. ", jag menar duellen kunde bara sluta på ett sätt som den var gjord..

spar till en....
Länk
S6+ fanns inte 1993 därför använde dom en S4 4.2.

MVH Stephan
LN
497
LNBT
S6Plus
S8 då den har ju samma motor, ähh stunt samma. Tycker bara det känns onödigt med tester som man redan vet resultatet i..

spar till en....
Länk
Min 1:a M3:a var en 93:a och den gick otroligt bra i org.skick, det fanns ingen spärr vid 250 km (gjorde 275 enl mätaren vid varvstoppet) + att den gick som ett spjut, betydligt bättre än 95:an jag köpte efter 93:an, men efter modifieringar (unichip+luftfilter+AC-Schnitzer sportsystem) så andades även denna best (>300 Nm vid 1500 rpm).
Har talat med flera 93-ägare och många har bekräftat mina påståenden, men det är kanske en sanning med modifikation eftersom alla bilar inte är exakt mappade från fabrik och därför kan skillnader uppstå i effekt, sen får man ju inte heller glömma fenomenet med 1:a bilsägandet - det känns kanon i början sen vill man bara ha mer.(tex Lotus V8 biturbo:-))
Jag kan tänka mig att enstaka ex kan visa bättre siffror än medelbilen pga ovanstående.
Hur som helst så tror jag att 3,0:an är mer prisvärd än 3,2:an, jag hade själv en cab -97:a och min lätt trimmade -95:a gick ngt bättre (och för en betydligt billigare peng), men kaxfaktorn för en cab kanske slår det mesta, smaken är som....
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Allmänt känt att alla 93:or är snabbare än andra årsmodeller, BMW satte ribban högt från början, tror de flesta 93:or ligger runt 400 hästar på drivhjulen...minst! ;)
S8 fanns inte heller 93 och finns inte heller som kombi.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.