|
|
|
|---|---|
|
Hittade detta tyska test när jag var ute och kollade runt: Länk Siffrorna ser ju ut att var en trimmad M3:a ?? | |
|
nä nä dessa siffror stämmer bra :-) BMW M3 *Flight instructions not included* |
|
|
Hade varit mer rättvist med S6+ "BMW M5 Touring vs. Audi S4 4.2 Avant. ", jag menar duellen kunde bara sluta på ett sätt som den var gjord.. spar till en.... Länk |
|
|
S6+ fanns inte 1993 därför använde dom en S4 4.2. MVH Stephan |
|
|
S8 då den har ju samma motor, ähh stunt samma. Tycker bara det känns onödigt med tester som man redan vet resultatet i.. spar till en.... Länk |
|
|
Min 1:a M3:a var en 93:a och den gick otroligt bra i org.skick, det fanns ingen spärr vid 250 km (gjorde 275 enl mätaren vid varvstoppet) + att den gick som ett spjut, betydligt bättre än 95:an jag köpte efter 93:an, men efter modifieringar (unichip+luftfilter+AC-Schnitzer sportsystem) så andades även denna best (>300 Nm vid 1500 rpm). Har talat med flera 93-ägare och många har bekräftat mina påståenden, men det är kanske en sanning med modifikation eftersom alla bilar inte är exakt mappade från fabrik och därför kan skillnader uppstå i effekt, sen får man ju inte heller glömma fenomenet med 1:a bilsägandet - det känns kanon i början sen vill man bara ha mer.(tex Lotus V8 biturbo:-)) Jag kan tänka mig att enstaka ex kan visa bättre siffror än medelbilen pga ovanstående. Hur som helst så tror jag att 3,0:an är mer prisvärd än 3,2:an, jag hade själv en cab -97:a och min lätt trimmade -95:a gick ngt bättre (och för en betydligt billigare peng), men kaxfaktorn för en cab kanske slår det mesta, smaken är som.... |
|
| Allmänt känt att alla 93:or är snabbare än andra årsmodeller, BMW satte ribban högt från början, tror de flesta 93:or ligger runt 400 hästar på drivhjulen...minst! ;) | |
| S8 fanns inte heller 93 och finns inte heller som kombi. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.