AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
451

M5 E39 "special edition"

Hejsan,
Finns det en special upplaga på M5 E39 kallad "special edition"?
Såg en bil på börsen nämligen, en 99:a.
Och vad är det i så fall för utrustning?
E34 M5 har ju flera specialmodeller, men har aldrig läst om något till E39. Vad är det för något speciellt med den här?

//Sniffer
Finns ingen specialutgåva. Den var fabrikssänkt, vilken M5:a är inte det? Sen så hade den som beställde den ny valt tillägget "utökad skinninredning", special ratt :) det är samma ratt som ialla M5:or (och alla svenskasålda 5-serier 99/00 ). Vad var det som skulle vara special?

/T.P.
emwmnjo
Sniffer, vart såg du den M5:an? Kan ha varit den M5:an som jag kollade på i helgen i Stockholm... Det var en special edition och ägaren sa att special edition innebar:sänkt, annat innertak, mer skinn, fetare ratt. Dock tvekar jag på att denna bil var fabrikssänkt eftersom däcken slitit extremt snett. Sniffer, om du vill ha mer info om denna specifika bil får du gärna kontakta mig, har en del info...
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Voala': Länk
Det jag kan tänka mig är special med den är att det INTE finns nav/TV...
Är inte det standard i en vagn i den prisklassen???

_____
Micke
Länk
Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Hehe! Satt och kikade på bilderna i efterhand. Är ju orginalratten på. :)
emwmnjo
Japp, det var den bilen jag tittade på och provkörde i helgen!! Om det är någon som är intresserad av denna bil, kontakta mig först!!
emwmnjo
He he, orginal ratt... ?! Ägaren sa att ratten var mycket fetare än orginalet... Sa även att det var mer skinn på instrumentbrädan och insidan av dörren och annat tak. Detta skulle enligt han vara "special edition".

Vet någon om orginal M5:or som är "special editon" sänkta ska slita framdäck ojämnt... Denna bilen hade mycket mer slitna däck på den inre slitytan på båda framdäcken (ägaren sa att det var normalt...).
Det finns ingen special edition av M5 E39. BMW erbjuder överhuvudtaget ingen sänkning till M5 och skulle de göra det så skulle den knappast slita snett.
emwmnjo
Kan en krock resultera i snett slitna däck?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
emwmnjo: Ja det kan det.
Snedslitna däck är inte bra. men det behöver inte bero på att den varit smälld

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Nä... det kan bara vara att gör en hjulinställning...

_____
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.