AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.958

Blinkande röd lampa ?

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tjena!

Har nyss köpt en 535 e34 som jag är mycket nöjd med men ungefär framför ratten vid instrumentpanelen så blinkar en liten röd lampa hela tiden, vad är det??
Har fått för mig att det är för att check controllen varnar för Bromsbelägg...

Samt så får jag inte i dead lock läget, så jag kan ju inte aktivera larmet heller...

Och en sista fråga,
Jag fick med en massa nycklar bl.a. en med en knapp på, är det för fjärr lås/larm?
Den funkar inte just nu men anar att det kan vara batteriet som är slut, är det svårt att få tag på sådanna batterier?

///
Nicke
Har inte lampan någon symbol också, annars får man nog konsultera boken.
Ang. nyckeln, det kan ju också vara en med lampa för att lättare hitta låset i mörker.

FP
Batterierna till nyckeln kan du köpa hos i stort sätt alla radiohandlare, men jag har 2 knappar på min en för låset och en för larmet.

MVH Tony
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Generellt är det "obra" om det är en röd lampa som lyser! (Röd=varning!)

Det borde , precis som Folke skriver, vara en symbol vid/i lampan! Kolla i instruktionsboken...

Angående låset, kan det vara så att det var många år sedan "deadlock"-läget användes och låset därför har kärvat. Prova att smörja upp det ordentligt och se om det hjälper...
Annars skall man nog vara lite försiktig med olika typer av tunna oljor i låsen eftersom de kan ta bort fettet i låscylindern.

Visa upp nyckeln för BMW, så tar de fram rätt batteri och/eller lampa, för en relativt billig peng. Det finns nycklar med larm, fjärrkontroll eller lampa i. Så det kan vara vilket som...

Mvh
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Hmm, hur ska jag förklara...
Den sitter ju inte på instrumentpanelen utan mera ovanpå den fasta delen av ratten. Har inte sett någon symbol.
Verkar som den är eftermonterad då, bör synas på utförandet. Kanske bara en blinkande lysdiod för att fejka att bilen har larm, rätt jobbigt dock att ha på under färd tycker man.
Ang. nyckeln så ser du säkert om det sitter en liten öppning med en lampa i hålet, riktad längs med nyckeln. Annars är det kanske en fjärrkontroll ändå.
En variant är ju förstås nyckel av fällknivstyp, knappen används då för att släppa ut nyckeln.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.