AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
467

325i -87 generella problem?

Visa användare
61
TraSheD
320tic -88
316tic -89
325im cab -92
den viktigaste frågan:
är det plastkofångarna på 87 eller är det dom gammla?
ska ev köpa en 325i nu i helegen och jag undrar vad jag ska leta för fel på just den.. har ju en 320 redan och kan tänka mig att det är samma grejor men vill ändå höra om ni har några bra tips.

tack på förhand

- Life Offers One Guarantee, If You Don´t Win, You Lose And Without Risk, There Would Be No Reward -
Nej det är inte plastkofångare på en 87,a. Antingen kromad eller lackad sarg.
Precis som Voyce säger så har den kromstötfångarna (eller lackade), de gamla bak och framljusen mm. Faceliften kom -88.

Det man ska kolla efter på E30 är B.la ROST den kan få fäste precis var som helst.

Kamaxeln slits mycket lätt på M20 motorn, dvs den motorn som sitter i bilen i fråga, med "dieselknack" som följd, sen haveri om den inte byts.

Bakvagnsbussningar (silentblock på BMWspråk) brukar ta slut vid 16000-18000mil. Ger dunkljud vid bakaxeln vid växlingar.

Serviceindikatorn brukar ge upp, med glapp eller död varvräknade o tempmätare som följdfel, lagas oftast lätt genom att man byter 2 LR6 batterier i instr. huset, annars kostar ett nytt kretskort ca1200kr på BMW.

Det var väl en del av det som behöver kollas. Sök även på forumet med hjälp av sökfunktionen så hittar du nog all info som du söker.

Mvh /Carl
Visa användare
61
TraSheD
320tic -88
316tic -89
325im cab -92
tack för tipsen Carl L!
hade ingen aning om instr problemen. kammen är jag medveten om och en renovering av toppen ska bli med ny kam och nya lyftare och portning innan bilen tas i bruk.
vill ha plast kofångarna.. går det att få dit dom på dom gammla eller är det helt kört?

- Life Offers One Guarantee, If You Don´t Win, You Lose And Without Risk, There Would Be No Reward -
hu
62
hudson
530iM -01
325i cab -86
vad är det för fel på krom egentligen?

ta en dag o räkna hur många bilar du ser som har kromade stötfångare ...sen kan du posta resultatet här, är det över 5 blir jag imponerad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.