|
|
|
|---|---|
|
En svår nöt? Värdera inte som ett vrak, då detta troligen är en perfekt bil att skruva mätare på - :( - miltalet speglas inte i skicket. Svart metallic, sandfärgat läder, Steptronic, stora kliman, multiratt, navigation och TV, Shadowline, original alufälg, rails (huga!), fullservad, krockadfri, en ägare, mycket fin i förhållande till miltalet - 27.962 mil idag. | |
|
100-120 KSEK? ....kommer inte att vara lättsåld. Å andra sidan extremt välutrustad! /Simon |
|
| Full skenten med prylar men milen..... håller nog med Simon här | |
|
Har precis fått lite mer uppgifter och bilen har EZ 10/97. Borde således vara en -98 i Sverige, eller? Fast å andra sidan kan den ju vara tillverkad före sommaren och sedan stått och samlat damm fram till oktober... Får be om chassinummer, helt enkelt. Usch vad jag hatar det här med årsmodeller och månader hit och dit! :( |
|
|
Mer utrustning: DSC, CD-vxl, originaltelefon med handsfree, träpaneler, taklucka, tonade rutor, icke-rökarpaket, dolt drag samt last- och insynsskydd för bagage. Dessutom är multiratten försedd med läder och kliman har restvärme. En del av detta kanske är standardutrustning - jag har inte riktigt koll på det. |
|
|
DSC är verkligen ovanligt på 528or. Är nog som du säger en 98:a eftersom kommande årsmodell börjar tillverkas 1 sept. Denna bil kan vara toppen om man önskar ha en extremt välutrustad bil som man vill köra tills dess den gått 45000 mil och skrota/sälja den asbilligt. För den som önskar byta bil inom 1-2 år skulle jag starkt avråda från en bil med detta miltal. /Simon |
|
|
Länk Kan det vara denna bil som du beskriver....verkar sakna stolsvärme..... /Simon |
|
|
me2 tanke på att momsen tillkommer (är den runt 20% i holland?) så känns den ju inte billig direkt, 145000 kr hemma för en 27000-milare. nackdelen med en långmilare, eller rättare sagt anledningen till att de är billiga, är att mycket slitdelar börjar behöva bytas. motorn går säkert 45000 mil, liksom kaross och inredning. däremot bussningar, automatlåda, ac-kompressor, elhissar, styrning, stötdämpare, bromsar osv kan behöva bytas. vetesjutton om de är värt att chansa för de 30000 kr mer som en ärlig 13000-milare kostar. men det är lika bra att hålla koll på bilen, risken är att den står hos någon skum importfirma om några veckor med 8700 mil på mätaren.... stolvärme är förresten standard när bilen har skinnklädsel. Mvh Johan |
|
|
Johan, är du 100% på att det är std med stolsvärme i kombination med SCHiin? Har en bekant som hade en 530iAT 96:a med SCHiin utan stolsvärme, såld i belgien.... /Simon |
|
|
njae, säker och säker.... det gällde E39 till att börja med, men sedan kan man ju aldrig veta, finns säkert nåt undantag. jag har hittills inte sett en E39 med skinn utan stolvärme, om man säger så. mvh Johan |
|
|
Nej, det är inte den bilen - men den är väldigt lik faktiskt! Känns lite dyr, även om den är välutrustad. Stolsvärme var såvitt jag vet bara standard i Kalla Norden, och tillval i övriga Europa, men jag kan ha fel. |
|
|
Jag satt i en E39 -99 import för ett tag sedan. Den hade skinn men ingen stolsvärme. Så helt säker på att det finns värme kan man tyvärr inte vara. /Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.