|
|
|
|---|---|
| ...min luftmassamätare!!! Baktändnig när jag skulle starta bilen i morse och botten på mätaren flög bort! Är det vanligt?? | |
|
Just på 518is verkar detta vara ganska vanligt,på min kompis flög plastlocket på toppen av mätarn bort men det gick att limma. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Hänt på min fd 528i E28 oxå...Då klarade sig Lm-mätarn men det var "lite" gummibälgar och slangar som låg utspridda i motorrummet efter smällen :) Mvh Janne. |
|
| har sett det jag med , några polare köpte en 528 som var skrot förutom motoren men tänd kablarna var bortryckna från fördelaren dom satt givet vis dit dom fel det smellde till , om det var underdelen (tror jag) som dom sjöt , dom testade igen att få igong motorn satt då dit tend kablarna rätt men det gick inte , hörde då att det lät konstigt , på golvet låg locket , dom bytte från den gamla motoren och alt löste sig | |
| har bytt så nu går bilen bra igen......! | |
rsarits |
Hur står tändningen för att sånt här skall hända? Micke |
|
Haha. Har också råkat ut för detta! (518-88) *Pang* .. Silvertejpa Luftmassemätare.... * Pang * :) Lite konstigt då den gått igång förut! Dock bara på två cylindrar. I mitt fall tror jag att det beror på två sprickor i toppen som trycker ut soppan? Skulle kunna vara att jag kopplat kablarna fel, men kollade tändordningen rätt noga. Brukar mätarna gå sönder av detta? Tråden är hel iallafall. // Stefan |
|
|
Emanuel. Testade du att starta igen med den "trasiga" eller bytte du den direkt? Hade du gjort något med bilen eller hände det "helt plötsligt" ? // Stefan |
|
|
rsarits>>>>Min tändning stod rätt...Vet fortfarande inte vad som var orsaken till "puffen"...Gick sedan flera år utan att någonting liknande hände igen. Mvh Janne. |
|
|
Byte direkt! Har inte testat den gamla ännu (måste pussla ihop den isåfall). Hade fått en ispropp i någon bränsleslang tror jag då den startade men dog efter ca 10s. Den tände igen men dog på nytt hela tiden då man försökte starta den. Det var senare när jag tinat upp bilen och skulle starta den som det bara small till. Måste varit en härlig gasblandning......... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.