|
|
|
|---|---|
|
när man låser dörren så vrider man nycklen tills man hör att alla dörrar låser, men sen är där ett läge till där man hör att någon låsmotor gör något....vad? alltså när man har vridit nycklen 90grader. bilen är en 518 E28. www.moffa.nu | |
|
Kan vara stägning av rutor, så är det på min om jag inte missminner mig. Prova.... spar till en.... Länk |
|
|
Tror nog att det är "deadlock"-läget! Det innebär att det inte går att öppna dörren om man inte har använt nyckel, dvs går inte att pilla upp knoppen eller trixa med saker mellan ruta/dörr. Är dock lite osäker på när deadlock infördes! Mvh |
|
| Det lär vara som LNBT säger..på min så stängs rutorna plus takluckan om man håller kvar nyckeln i det läget. Micket najs! | |
sebbe_bmw |
Både LNBT och Johan har rätt, men larmet aktiveras också i det läget om man nu har ngt originalmonterat larm. Sebbe |
|
Det där att ruttorna och takluckan stängs är en extrafunktion om jag inte har fel! Sen håller jag med Johan B men tror även att du ej kan starta bilen med nycklen om du har låst bilen i dead lock läget! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Så jag måste alltså vride till dead lock läget för att aktivera mitt orginal larm? Nyss köpt bilen och säljaren sa att det bara var att låsa som vanligt så gick larmet på. Men men, jag är VÄLDIGT nöjd med bilen iallafall! /// Nicke |
|
|
Nike Boy har du en röd diodlampa som lyser när du aktiverar larmet?? den brukar sitta ovanpå instrumentpanelen i vent. gallret vid fram rutan! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Stängning av rutor å lucka med nyckel fanns väl aldrig på e28? .........BMWLundqvist......... |
|
|
Jodå, det är det sk dead-lock läget. När man vrider låset dit blockeras låsknapparna så man kan inte öppna dörren genom att tx slå in en ruta och öppna innifrån, ett extra skydd så att säga. Man kan inte heller köra in en skruvmejsel och vrida runt, det händer då inget, perfekt för att förhindra enkla tillgrepp.Larmet om man har ett original sätts på så här också, och imobilizern om man har en sådan. Detta fanns på min E28 från 1986, en alldelses perfekt pryl. Hade inte fönsterhissar på den så jag vet inte om dessa stängs. Men startspärren gick in. "Livet är för kort för att åka i en billig och långsam bil" |
|
|
jag har varken larm eller elhissar eller ellucka på min 518. då är det alltså bara ett extra säkert lås?....fiffigt www.moffa.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.