|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om 225/40-18" kan vara lagom till ett par 8,5" breda 18" (M3 E46 fälgar)??Undrar också om någon kört lite med Good Year´s nya F1 däck och som kan säga mig om dom är slitstarka och med bra grepp i så väl torrt som vått... Mvh Ricke | |
| 225 kan vara lite smalt till en 8.5" fälg, minst 235 eller helt 245 på den bredden. | |
|
225 går alldeles utmärkt till den bredden. Hade det på mina Hartge fälgar. Och angående F1orna så är det enligt min erfarenhet mycke slitstarka... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Ricke : Jag kör just nu 225/40 på mina 18" och det funkar bra, dock ska jag på med 235 strax (då mina däck börjar bli slut). Goodyear F1 körde jag på när jag hade min S40 T4 och har både bra och dåliga erfarenheter av dem. De biter djävligt bra p torr asfalt men släpper alles för lätt på blöt, åker du på lite sämre asfalt så är ljudet oxo ruskigt högt från dem. Jag tyckte även att de slets lite väl fort på drivjulen. Men som sagt, sommar o fin asfalt så var de underbara i bettet. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Jag har 235-40-18 på min 18" * 8,5". Skulle kunnat haft 245-40-18 utan problem... Det sitter Falken FK 451...den modellen har en mycket låg profil...mycket snyggt. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
med Falken 225/40-18 fram på M5 E34 -96 blev utseendet lätt inåtlutande alltså däcket är minimalt smalare än fälgen 235 245 kommer se ut som däcket är lika som fälgen eller aningen bredare obs gå till däckhandlaren och mät däckets verkliga bredd då det skiljer mellan olika fabrikat |
|
|
Oki....Tack alla för svaren!235/40 verkar vara en lagom bredd alltså.Nu gäller det bara att jobba på så att man får råd med allt innan man ska börja köra igen....... Mvh Ricke |
|
|
Personligen tycker jag att 235/40 är för hög profil... Polaren köpte såna till sin och han ångrar sig rejält. Han hade hellre tagit 225/40... Men det är ju lite olika från däck till däck också... /Johan [CUL8ER] |
|
|
På min Falken FK 451 så är det en gummikant som skall skydda fälgen,men den kanten ligger innanför fälgkanten. Och sen så lutar däcken innåt på 8.5" fälgar. J****lig snyggt blev det iallafall. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.