|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har idag ett sportavgassystem på bilen..har tröttnat på det allt för höga ljudet och skulle vilja ha något tystare. Mitt system är sådant att det låter väldigt mycke på låga varv (< 2000). Vad finns det för system som låter "bra"? Vill inte att det ska låta för mycke inne i kupén.. Slutrören ska också vara av standardsort, dvs tvåpipigt, ev kromat.. Tacksam för alla tips! /martin | |
|
En allmän uppfattning är att desto dyrare desto bättre, Simons t ex låter ju allt annat än bra, men är billigt. Ett märke som jag bara hört positivt om är Apple Racing. Deras dämpare ska tydligen vara tysta och bra. Själv kör jag med med en dämpare från MK Motorsport i Tyskland. Bra märke, men onödigt dyrt och krånligt att plocka hem saker från andra länder egentligen. Köp Apple-dämpare, det hade jag gjort! |
|
|
Supersprint,viskar på tomgång behaglig ljudnivå vid landsvägskörning,härligt rytande när man är på det humöret. Henrik |
|
| Ferrita!! bättre avgasrör kan du inte få,helt underbart ljud också..!! | |
|
vad är det för priser på dessa och vart kan man köpa dem? hur är kvaliteten? jag bor i göteborg och vill helst köpa "lokalt"! /martin |
|
|
Personligen tycker jag att mitt REMUS låter underbart på min bil. Jag bor ochså i Gbg så kom du och lyssna. Tyvärr så är inte Remus dom billigaste. Gött att åka BMW |
|
|
Remus är också bra...men om man har råd me ett feritta så ska man klart sattsa på det,dom bygger systemet efter din önskan...och på deras rostfria system är de livstids garanti om ja inte minns fel... gå in på www.ferrita.com för mer info! |
|
|
martin vad har du dör ljuddämpare då?? Du skriver att det låter mycket på vilket sätt??? Låter mer basljud??för det ska väl låta så grymt ju! Vill du bli av med burken så hör av dig! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
SuperSprint verkar prisvärda tycker jag med tanke på att ett system från kat. och bakåt till en M3 E36 kostar 7500:- i rostfritt matrial!!!Det ni..... Mvh Ricke |
|
|
Glöm det jag skrev innan!!!Det kostar 6495:- med dubbla 76 mm pipor och 6995:- med dubbla 76 mm DTM pipor.Dessa priser fick jag av Per Ericsson som påstår sig sälja SuperSprint system....... Och du Martin:Vad är det för nått du har nu på bilen då??? Mvh Ricke |
|
|
Ingen aning om vad som sitter på bilen nu. Satt där när jag köpte den. Har för tillfället inte råd att byta om det kostar uppemot 7000:- Måste jag byta allt från katten? Vad kostar ett BMW Original eller motsvarande? Behöver inget fräckt ljud, viktigare att det är tyst (och billigare) När jag inhandlat ett nytt skulle jag kunna byta det gamla mot att nån monterar det nya :) Är inte det minsta bilmek-kunning, vill bara köra! /martin |
|
|
Säg till så kan jag hjälpa dig när tiden är inne. Gött att åka BMW |
|
|
schysst! jag hör av mig när jag får lite pengar över! försäkringen gick precis på 4 papp för ett halvår :( /martin |
|
|
Det kostar att ligga på topp...;-) Gött att åka BMW |
|
|
jepp..kunde inte sagt det bättre själv! /martin |
|
| ett orginalrör på bmw är sjukt dyrt,skulle inte ja sattsa på iaf... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.