|
|
|
|---|---|
|
Hej! Detta har hänt... Jag har kopplatloss batteriet eftersom jag behövde ta ut bilens LKM för att komplettera en del lödningar i den. Innan jag kopplade loss batteriet så låste jag bilen med nyckel, deadlock kan ev ha gått igång. nu kommer jag inte in i bilen längre... Har hört att man kan hålla dörrhandtaget halv-vägs uppe och försöka öppna dörren med nyckel. Har provat men det går inte... låsknappen i bilen rör sig lite men inte mkt... Alla tips är av intresse... tack på förhand! Mugge | |
|
Kollat bakluckan?... Jag skickade in min son där när jag gjorde exakt samma sak som du. Han veva ner rutan. E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk |
|
|
Varför låste du bilen innan du kopplade bort batteriet???? Man låser den efter att man tagit ut batteriet då slipper man detta problemet. Man låser för hand alla dörrar sen! Detta har varit uppe tidigare så hopopas det verkligen löser sig för dig Mugge! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
jag är 22 år och har dessvärre inga barn sen är det elhissar runt om.. känner mig så dum.. hjärnsläpp du vet... man tänker inte efter före... nu har jag två val om det inte går att få upp den.... 1. ringa BMW service bil.... kostar säker en del... 2. knacka en liten ruta... som sagt allt e av intresse... |
|
|
trixet med att öppna dörren med hjälp av att hålla upp handtaget och vrida åt "fel" håll fungerar väl bara på passagerarsidan...? Eller minns jag fel nu. Det kan var värt att prova även där iaf. Hoppas du får ordning på det. |
|
|
om man skulle försöka koppla batteri till lampan i bagaget för att få ström till låsen, kan det skada andra system? |
|
|
Vad hjälper det?? Du har ju kopplat bort batteriet sa du, och då får du väl ingen "strömkrets"...eller är jag ute på fel vatten nu igen??:-=)) |
|
|
Nödöppningen på bilen måste funka på någon av dörrarna ialla fall, gör du rätt? Det är lite "knicksitt" om man säger... Testa några gånger till ska du se att det funkar.... |
|
|
Gjorde samma sak med 518i -90, vill minnas att jag stoppade i nyckeln och vred hårt åt höger med handtaget i vanligt, vilande läge. .........BMWLundqvist......... |
|
|
eller vänster. det håll man låser upp åt i alla fall. Go natt. .........BMWLundqvist......... |
|
|
ska testa det... annars blir det NFS som får rycka ut på måndag... har lyckats ta mig in i bagaget i alla fall men kunde inte göra ngt genom skisäcken... jag och en av mina vänner försökte i en timme ungefär i går men kunde inte göra ngt... tack för all hjälp gubbar... |
|
|
Annars kan du ju hissa bilen lite lätt och koppla startkablar från ett annat batteri. minus till jord/chassi och den andra till startmotorn.Det bästa är att någon annan står vid dörren och vrider om nyckeln så behöver du bara dutta till med pluskabeln på startmotorn så låses dörren upp. OBS! plus från hjälpbatteriet ska läggas på den av polerna som har en kabel från batteriet! VIKTIGT. FAF |
|
|
Pesk har naturligtvis rätt! Eftersom batteriet är bortkopplat (och kablarna är fria från varandra) är inte strömkretsen sluten. Därför hjälper det inte att koppla in en extern strömkälla! Men däremot bör du väl kunna öppna bagagets lås rent mekaniskt med nyckeln!? Mvh |
|
|
oki tack... jag har fixat i ordning en anordning som ska hjälpa mig att öppna låset från skisäcken... får se om den hjälper.... |
|
|
Att koppla in sig på startmotorn är detsamma som att koppla in sig på batteriet! FAF |
|
|
tänkte ta och lyfta den och koppla in ett batteri till generatorn eller startbatteriet och så låsa upp med nyckel. men väntar till snön e borta... Kommer inte startmotorn börja jobba om man skulle koppla in batteriet till startmotorn? bilen ligger ju växel... inte bra om ngn arbetar under bilen och den skuttar framåt och ramlar av domkraften så att säga.... |
|
|
Ringde NFS och BMW igår förresten... ingen av dem ville eller kunde göra ngt. NFS: Det är kallt och blött ute... ring BMW...eller testa med att hålla uppe handtaget och låsa upp med nyckel. Jag kommer inte göra ngt som du inte kan göra själv. (gissa vem som inte får byta mina bakvagnsbussningar nästa månad) BMW ville inte ens skicka en service bil, med motivationen: vi har inga service bilar i skåne. De finns bara i Göteborg och Stockholm.... Men du kan ju bärga hit bilen om du vill... Tycker att det e lite dålig service av verkstäderna... |
|
| Testa med att koppla in dig på belysningen i bagaget, kan inte se varför det inte skulle funka. (säkra gärna av med en hängsäkring) | |
dalldall |
om jag inte minns helt fel så finns det nån kabel i bagaget vid vänstra fjäderbensfästet,ström på och jord,eller två kablar+o-,sen går det att låsa upp,har för mej att jag gjorde det på min 520 89 |
|
Tja!! Hade samma problem med min 525I -89, men jag hade en nyckel som fungerade som nödöppningsnyckel. Det gick att låsa upp fasän där inte var någon ström men det givk bara att låsa upp en dörr!!!! |
|
|
hade nog kört med deadlock.... då funkar typ inte det... men en kompis hjälpte mig och nu e problemet löst.... vi tog os in genom en ruta... tack för all hjälp gubbar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.