AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
499

ryckig gång när bilen är kall (m3 -93)

har en m3 -93 som fungerar fint me enda undantaget att den går väldigt ryckigt när den är kall. verkar som om den får för mycket soppa då den även kan "puffa" till om man gasar på och växlar. står bilen stilla så skakar bilen lite grann men efter man kört 5-10 minuter så går bilen kanon igen. kan det vara auto-choken som ger för mycket soppa eller dåliga spridare eller...?

tack på förhand
/larsson

-m3 93-
sebbe_bmw
Finns ingen choke på den...du har ju insprutning...
okej.. inte världens bästa meck men någon som har någon aning om va de kan va?
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Hade oxå en -93:a innan.Samma problem för mig..Men vet ej vad det beror på...Verkar vara ett vanligt problem,men det är nog inget att bry sig om.Kan bero på motorn trots allt är rättså upptrimmad...

325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,
kinnemar
Har liknande problem. Ring BMW. Men Jag tror också det beror på att det är en extrem motor. På sommrarna när det är varmt går den bättre. Johan M3-94
Även jag hade samma problem med min 93a. Var inne på verkstaden men dem hittade inget att anmärka på. Som sagt så verkar det vara ett allmänt "problem".

Bilen verkar ju inte ta skada av det iaf.
okej man får tacka så mycket.. luktar de även lite soppa om era (när den går ojämnt, inte annars)?

-m3 93-
Mh
70
Mhm
E30 318is 16v
Pratde med en BMW mek han påstod att det kan vara en ventil som tillhör vevhusventilationen, ca 3000:- eller något fel på Vanos systemet. Han tyckte dock att man kunde leva med problemet. Enda risken är att avgaserna blir för smutsiga så att bilen inte klarar besiktningen.
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Japp,när man gjorde kallstart så luktade det bensin.Försvann efter några minuter..Verkar oxå vara ett allmänt problem..Även solen har sina fläckar ;-)

325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
jag har en 328, den ryker lite första kilometern när den är kall, känns när man ligger på 3:an 2000rpm i 50-60km/h, har varit hos Bmw, inga felkoder, lamdasonder verkar ok, har även bytt alla tändspolar, stift bränsle filter m.m. ingen skillnad, det är ju inget stort fel men det vore ju skönt å slippa det!!

Nån som har nått förslag på åtgärd??? sälja bilen!! ;o)

Mvh Tobbe

Ho
108
Holken

525i Touring M-sport -06
Tjena !

Har okså en 93:a med liknande fel men det
blev betydligt bättre efter att bmw bytte
en tändspole,men visst rycker den lite när
den är kall ,får väl tydligen leva med detta .

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.