|
|
|
|---|---|
|
Denna bilen har jag spanat på de åren jag har varit på Emmaboda och undrat, är den besiktigad? i dagens bilsport så står det. - Först byggde jag en turbo-motor på en BMW-fyra, men det funkade väl sådär. Andra försöket gick det bättre. Fast då tog det givetvis emot vid besiktningen. En volvo motor var lättare att acceptera, så fredric fick rätta sig. Den är besiktigad altså. och den har fin-fina prestanda. jag är imponerad. finns du på detta forumet eller har någon mailadress? min mail: sammy_lundin@hotmail.com Länk | |
ant |
ja jag är också imponerad. enligt bilsports mätningar så har den ju grymm prestanda. sen hurvida det är ok med volvomotor kan man ju diskutera. men en sak jag undrar är hur det gått till att besikta bilen? är det alltså tillåtet med en volvomotor men ej orginalmotor som är turbokonverterad? det hela låter konstigt. det krävs lika mycket ett intyg från bmw oavsett motor, för att besikta med ökad effekt och/eller annan motor? ========== Länk |
| Den är kanske besiktigad som amatörbyggtfordon så har han papper på hur många hästar en volvo turbo har oginal.Det kan vara en möjlig väg att få den genom besiktningen kanske? | |
|
Den motorn finns i volvos motorpark då ska det inte vara några problem. men det finns ingen Ex. 2,5 liters sexa med överladdning i bmw´s motorpark. det finns turbo motorer till bmw oxå men de har nog mer effekt än vad man får besiktiga med i en e30. medan volvob230ft har i deta fall då det var lättrycksturba runt 150 hk. Jag skulle gärna vilja ha kontakt med killen ifråga och få svar på lite olika lösningar, ingen som känner honom och har hans mail adress? Länk |
|
|
tjo tog några bilder på en polares e30 med b21et när ja va o bytte motor på min 316 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.