|
|
|
|---|---|
|
Hej . Jag skulle vilja ha reda på hur man går tillväga för att byta "plastkulan" i en adaptiv automatlåda 740 i årsm 93 -10 . Jag har nämligen det problem som uppstår då kulan är kass . Är trött på detta . Har inte tummen mitt i näven så jag fixar nog detta om jag skaffar mig koll på hur det skall gå till. Tacksam för alla tips | |
Scheckheft |
Hej, frågan har diskuterats (och lösts) här: Länk /Scheckheft Länk |
|
evo124, är du säker på att din låda är adaptiv? Enligt uppgift kom dom först på e38 94-7. Men om den är det har du märkning A - S på körprogramen.... Bara en reflektion... |
|
|
Man tackar och bugar för tipsen ,och Sunes beskrivning av sitt tillvägagångs sätt gör ju att man får ta sig i kragen och fixa detta omgående .Det väl bara att beställa delar och sedan lyfta upp bilen på pallbockar och sätta igång . Det hade varit bra att veta var Sune beställde sina delar? Än en gång tack för tipsen/evo124 |
|
|
Jag tycker med det låter konstigt det där so Pesko nämner! evo124 hur ligger det till med din låda?? MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
peter78w: Vad är det som låter konstigt i mitt uttalande om adaptiv låda?? Känner du till något annat om dessa lådor, eller?? |
|
|
Pesk nu har du miss uppfattat´t mig!! Jag instämmer med dig att det verkar vara konstigt att evo124 har en adaptiv låda på sin 93, jag har med för mig att det kom 94! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Hej . Enligt vad jag förstår så ligger det till så a 5HP30 lådorna har plastkulor antingen de är adaptiva eller inte . Dessa sitter monterade mellan 8/92 och 4/94 i E32 740i ,som jag har förstått det hela . Att låda är adaptiv har tydligen inte med lådan själv att göra utan med styrboxen .Se inlägg detta forum "Automatlådan igen" -Har nu lyft bilen och kollat lådan, det är en 5hp 30 . Funderar på var olje påfyllningen sitter? -Någon som vet???????????? |
|
|
Det visste jag redan, men det intressanta var om du hade det adaptiva i din bil? Det fanns mig veterligen inte då... Oljan fyller du på sidan i nivå pluggen.....har jag hört sägas här på forumet. PEO |
|
|
Nej ,jag har ingen adaptiv låda monterad i min bil. -Jo jag har också läst mig till att det finns en nivå plugg på sidan . Men vilken sida och vilken plugg är det det finns nämligen flera . evo124 |
|
|
Hej Nivåpluggen är den upphöjda pluggen mitt UNDER tråget på lådan, därav min beskrivning över hur man fyller den. Delar beställer du av en kille i Burträsk Firman som jag rekommenderar heter: Lundbergs (i Burträsk) 0914-43143 Mvh Sune |
|
|
Hej . Då tackar och bugar man igen fär denna information ifrån Sune. evo124 |
|
|
Nu är Ventilhuset demonterat från lådan och delat i fyra delar,kulorna hittades. En hade gått igenom plåten så det verkara vara på min låda som å flera andras .Kulan sliten. Har lyft upp bilen ifram mer än ibak , har dock inte fått ut mer an ca 7 liter olja. -Hur mycket behöver man luta bilen???? För att få ut så mycket oja som möjligt evo124 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.