|
|
|
|---|---|
| Man kommer inte år utrymmet bakom, vad jag vet. Många, även nyare 94/95 rostar där har jag sett.. Ok, på en dåligt reparerad bil, men inte ok på en orginalbil, som ej varit krockad. Bilen borde vara konstruerad så att det inte ska komma rost av sig själv på ett ställe som inte är så utsatt. Dörrlisterna kan man förstå, salt och skit gör sitt där. | |
|
Vadå alla? min 90:a svensksåld, har lite rost här och var, men inget runt tanklocket? |
|
|
Just det, vadå alla ??? Skölj av bilen med vatten efter varje "saltkörning" eller slipa rost på sommaren. Bara att välja. |
|
|
Om jag inte är helt ute och cyklar, finns det en liten "simbassäng" i form av ett litet plåtveck som samlar vatten innaför tanklocket. (jag menar inte gummiflärpen som skall samla upp bensinspill!) Det innebär i vårt kalla/fuktiga klimat, att det ofta står lite vatten bakom tanklocket. I kombination med att bensinspill löser upp eventuellt vaxlager innanför tankluckan (många glömmer att vaxa där!), gör att rosten kommer... :o( Mvh |
|
| Det är tyvärr ett mycket vanligt förekommande fel på E34. Men när man kör på blöta vägar eller om man tvättar bilen så kommer det ofta upp vatten på kanterna innanför tankluckan. Det är en liten kant där som det gärna fastnar vatten och skit bakom=Rostar snabbt. Dessutom när man tankar sin bil så är det lätt att man spiller bensin i denna kant vilket gör saken ännu värre. Jag brukar torka rent med papper eller en trasa runt hela tankluckan och kanten efter jag tankat eller tvättat bilen. Sen sprutar jag på ett lager med olja i kanten så det inte rostar. Jag har då inte fått problemet hittills, men jag har respekt för rosten där! | |
| tänk,jag vet inte vad rost e hittar inget på min bil hehe | |
|
hej sallep! jag hade samma problem som du har, rostar runt tanklocket. Jag hade en 518-90, bilen hade endast rost runt tanklocket. Vet ej vad det beror på men jag lackade om bilen men likt förbaskat så kom rosten igen tillbaks. Kanske så har bilen har varit smälld runt tanklocket, nej jag vet inte bara en teori.. |
|
|
Jag har nu min andra E34 och inte finns det nå rost på dom runt tanklocket! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Mycket mycket smartare konstruktion på E30 alltså, där är skärmen bara inpressad = inga plåtfogar. Dock så rostar dessa E30 på alla andra ställen istället.. Mvh /Carl |
|
|
Ok.. Att skriva "alla" är dumt eftersom jag inte sett alla E34 i sverige. Men jag har sett det på många. Vissa av dessa har varit i mycket bra skick i övrigt.. Till er som klarat er; grattis, för det e inte kul att hålla på med rost:( Dock verkar det som om att man inte bara kan slipa, grunda och lacka då det kommer från innsidan.. |
|
| Det kommer från insidan mycket riktigt, sa min lackerare också, man måste plocka bort hela skärmen för att åtgärda detta och då håller det mellan 3-5år lite beroende på hur bilen sköts om rosten var lite för grov från början. Dvs skölja av bilen från salt efter varje körning är enda lösningen om man vill behålla bilen fin, eller bara köra sommar. (om nu ens detta är tillräckligt ibland undrar man?) | |
|
för att mormor spiller bensin på lacken |
|
|
Tyvärr samma dumma konstruktion av tanklocket på både E32 och E34. Tipset är att lägga ett tunt lager rostkyddsvax precis i plåtvecket, och sedan också vara noga med att torka torrt där efter tvätt/körning i regn, så borde det hålla sig rostfritt. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.