AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
431

Ska byta min 540 mot en 325:a, vad ska finnas med i kvittot?

Sitter just nu och skriver en kvittens då jag ska byta bort min 540 mot en 325:a + 20000:- emellan. är det något speciellt som borde stå med i kvittensen??

Värt en titt?!?
Länk
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Tja!
Brukar alltid ta med att inga restskulder eller obetalda böter finns på resp. fordon. Säljes i bef. förevisat skick kan vara OK också. Säljaren/säljarna garanterar att inga kända dolda fel föreligger är också bra. Givetvis ska regnummer och båda parternas personnummer finnas med. Vad för utrustning som ingår osv.
Hoppas det var till nån hjälp.
/Kidde

Vill ha BMW igen!
Tack för tipsen, det gav lite mer på pappret. dolda fel tror jag inte behövs finnas med då jag ska åka iväg idag och kolla hans bil på "min" verkstad.

Värt en titt?!?
Länk
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
U never know...:- )
JAG brukar alltid ta med det. Visserligen så talar ju "säljes i bef. förevisat skick" mot "säljarna garanterar att inga kända dolda fel föreligger", men men...
När jag blir ombedd att skriva ett kvitto åt han som jag köper av, så tar man ju inte med "säljes i bef. förevisat skick" utan skriver då sitället "säljaren garanterar att inga kända dolda fel föreligger" för då är ju "bollen i mina händer" mer så att säga. Hittar jag nåt, så får säljaren stå för det om han inte påtalat detta innan köp. Kanon!!
Har man tillgång till verkstad, så är ju det lysande!! Givetvis är det bra om man är lite kunnig också och helst att säljaren av den andra bilen/båten/traktorn eller vad det nu än är, inte är så duktig...
Varför byter du förresten?? Din såg ju så bra ut på bilderna tycker jag!!
/Kidde

Vill ha BMW igen!
Egentligen så vill jag inte byta / sälja men blir nu tvungen att skära ned lite på utgifterna. Drift och underhåll på en 325:a konta en 540 skiljer sig rätt mkt. Hade det inte varit p.g.a ekonomin så hade jag behållt den.

Värt en titt?!?
Länk
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Takräcket finns fortfarand kvar ;)

/Larsa
jag vet ;) men bytet är inte klart ännu, han skulle kommit förbi under förmiddigaen så jag kunde åka förbi verkstan innan 1400 (de stänger då) men nu så verkar det inte bättre än att jag får ta och kolla upp bilen på måndag......man blir lagom frustrerad när saker och ting inte går som man planerat och vill.......

Värt en titt?!?
Länk
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Det är ingen brådska med räcket. Det är alltid tråkigt när det inte blir som man tänkt sig, man är inställd på en sak men det blir något annat. Hoppas bytet går bra och att bilen är felfri.

mvh
Larsa
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Blev det något byte?

Automat är bekvämt
Undrar jag med, han kom aldrig och nu så får jag inte ens tag på honom....så just nu är jag öppen för andra förslag......börjar trötta, affären har hittills tagit lite mer än tre veckor....känns som den kan fortsätta till jag blir gråhårig.....

Värt en titt?!?
Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag är lite sugen att byta med dig men vill helst ha automat.
Kanske en lite billigare 540 också.

Automat är bekvämt
Styrman1: Vad är billigt för dig? Billigt inköp eller ett bra köp där man slipper vissa problem? Automat är visserligen bekvämt men den 6vxl känns desto sportigare. Sen är ju priset alltid en förhandlingssak ;)

Värt en titt?!?
Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Billigt just nu är en likviditets fråga.
Har alltid haft manuell men nu är jag dessvärre fast i automat träsket.
Om det inte är en kanonaffär förstås....

Automat är bekvämt
Styrman, maila mig på jensclaudius@hotmail.com eller om du har msn messenger så lägg till mig så kan vi iaf snacka lite, han som jag skulle bytt med skulle iaf gjort sig en kanon affär....

Värt en titt?!?
Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
du har mail...

Automat är bekvämt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.