AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.893

Ingen BMW-åf i Borås fr.o.m idag!

Christer Lundman
HEj
Nu har huvudkontoret i St-holm fått spatt och bestämt att
Asplundsd i Borås inte är auktoriserad BMW-åf/verkstad.
Istället hänvisar de till Gbg, Varberg och Jönköping.
Jag har minst 100km till närmsta verkstad.
Undrar om det skulle hjälpa om vi ( vi= i Borås-trakten el. fler)
ringer eller meddelar sig till BMW Sverige.
De är mycket hjälpsamma och kunniga i Borås, skulla vara en mycket stor förlust om de försvann.
Hur många på listan blir berörda av detta beslut?
Ska vi göra en skrivelse med namninsamling eller ???
Mvh Christer Lundman

Det känns ju som det står Asplund på var och varannan BMW man ser... lustigt att dom får lägga ner...

_____
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
vad har hänt med asplunds? varför får de inte forsätta och sälja bmw?
Har hört för länge sedan att de importerade bmw bilar själva och sålde dem är det sant?
Be
109
Beemer
520i E39
Har själv varit hos Asplunds flera gånger trots att jag bor i GBG. De är mycket tillmötesgående och har verkat seriösa. Synd att de inte skulle vara auktoriserade längre...

/Beemer
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tyst minut....
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
När jag hade mina Beemers var det Asplunds som gällde, trots att jag också bor Göteborg. Måste varit den bästa auktoriserade BMW-åf i västsverige, som inte bemötta sina kunde med spydigheter och arrogans tillskilnad från BMW Gbg.

Men va faaaaaaaaa ... Jag skriver på den listan iallafall! Om vi räknar bort att Asplunds alltid skött min bil utan klagomål är det ju sådär praktiskt att tvingas köra ner till GBG för att sen ta sig till jobbet i Alingsås ..........

Var är listan? Som sagt var ...
Det är lätt att få spatt i STHLM då 10 mil inte är några avstånd (här) där.

:)

Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Asplund, har aldrig blivit bätre bemött någonsin.

Känns alltid tryggt att lämna sin bil där, dom är alltid tillmötesgående och lysnar till minsa lilla gnäll och försöker hjälpa en...

Jag trivs där....
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det verkar väldigt konstigt. Jag kan skriva på vilken lista som helst om att de är klart mycket seriösare än många andra BMWhandlare. Någon som vet om detta bara gäller Asplunds i Borås eller också i Torestorp?
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Mitt brev till Asplunds bil I borås.....
Jag hoppas att alla ni som vänder er till dem skriver något liknande till dem och att de kan använda sig av detta.

Angående BMW Sverige.

Hej Tommy Asplund

Tack för ditt brev angående återförsäljaravtalet med BMW Sverige.

Mycket beklagligt att se hur de behandlar er och samtidigt oss som är era kunder.
Det är det alltid lika trevliga och tillmötesgående bemötandet man möter som gjort att jag valt att vända mig till er de gånger problem uppstått.

Det är min förhoppning att ni får fortsätta som BMW återförsäljare och att ni vinner i domstolsprövningen.

BMW Sveriges beslut har upprört många av oss som är era kunder och därför har någon startat ett thread i www.bmwpover.nu forum angående detta.

Där har gets utryck för ett behov av att göra en namnskriftsinsamling till ert stöd.

Hur detta skall gå till har jag dock inte klart för mig men jag antar att detta brev till er också kan visa mitt stöd, och hoppas att fler av de nöjda kunder ni har tar sig tid att skriva ett liknande brev

Med vänlig hälsning
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Varför är de inte längre auktoriserade?
Finns det ett bra skäl?

Automat är bekvämt
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Hur blir det med Asplunds i Torestorp? Kommer samma sak att drabba dem?

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
asplund i torestorp och i borås har samma ägare, om de inte precis bytt vilket jag har ett svagt minna av.
M3-Jonas
Asplund i torestorp e sålt till Lahals bil. Som jag tycker e tråkigt.
Tror dom inte sälger BMW häller, efter dom bytte ägare.
Asplunds i torestorp och Borås är väldigt trevliga och kunniga.

MVH Jonas
modano
anledningen till Asplunds uppsägning är de gått in och annonserat i områden där andra BMW-handlare har sin verksamhet. BMW har tydligt dragit upp inom vilka områden handlare får annonsera därmed inte sagt att dom inte får sälja bilar till vem som helst...
Asplunds har -enligt BMW- inte brytt sig om de påtryckningar de gjort om att sluta annonsera i "icke-egna" regioner.

Men om detta är ett argument för att BMW ska kunna sälja mera från sin egna anläggning i Gbg är ju oklart.. men kanske troligt.?

Verkar i alla fall som om detta inte är fallet så måste det ligga något starkt själ bakom BMW´s beslut...

------------------------------
det finns bilar...
men som tur är så finns det också BMW...
Winberg031
BMW kan inte bestämma var ÅF inte får annonsera. Det råder fri konkurrens i Sverige. (men detta hör inte till saken) Anledningen till att Asplunds tar stora marknadsandelar är för att de erbjuder bra service. Något som BMW GBG inte kan leva upp till.
Skriv på protestlistan Länk

Nöjd kund
BMW:s åf får givetvis skriva på ett åf-avtal, för att få sälja BMW, där det garanterat står att de inte får annonsera i andra distrikt än sina egna.

/T.P.
Det ni skriver innebär att när gruppundantaget trätt i kraft fullt ut kan ingen hindra Asplunds att bli BMWåf igen....sur hatt för BMWsverige mao

/Simon
He
23
Henriiik
520iA T -02
Länk

08.28 | tisdag 18 mars 2003
Skattefusk på bilfirma i Borås
Asplundsbil i Borås krävs på 1,5 miljoner kronor i obetalda skatter. Skattemyndigheten kräver företaget på pengar sedan en att rad importerade lyxbilar sålts vidare utan att rätt moms betalts in. Enligt skattemyndigheten har företaget använt sig av bulvaner och skentransaktioner för att slippa undan skatt. Begagnade BMW-bilar som ursprungligen sålts i Tyskland har sedan via flera mellanhänder och bulvaner hamnat i bilhallen i Borås och sedan sålts vidare.
Det rör sig om runt 20 bilaffärer som granskats under dom senaste två åren. Asplunds har på pappret köpt bilar av privatpersoner som stått som ägare. Därigenom har företaget kringått dom momsregler som normalt gäller när en bilhandlare importerar bilar. Asplunds har tjänat tiotusentals och till och med hundrattusentals kronor på varje bil när den sålts vidare .
Privatpersoner har bara stått som ägare till bilen ett par dar och i dom svar som skattemyndigheten fått in från dom personerna säger en att han aldrig ens suttit i bilen. En annan säger att hans roll har varit att hämta bilar från Göteborg på uppdrag av Tommy Asplund.
Med hjälp av vittnesmålen och det faktum att man har kunnat spåra märkliga penningtransaktioner i företagets bokföring, hoppas skattemýndigheterna att man skall kunna få in pengarna. Allt pekar också på att Asplundsaffären hamnar på polisens bord.
Tommy Asplund, ägare till Asplunds i Borås, vill inte kommentera saken men säger att man kommer att överklaga skattemyndighetens beslut.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ajajaj... Oj vad förtroendet för Asplunds föll.
Riktigt beklagligt och helt ofattbart. Deras kundbemötande är dock fortfarande oerhört bra, men det hjälper ju inte mot sånthär.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.