|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
Hardbaronen |
Du kan ju maila över dom,om du vill? Vad är det mest efterfrågan på,vilka grejer till 02:orna?? |
|
Hardbaronen: du har mail!! det är rätt stor efterfrågan på såna kultprylar som användes på banan på 70-talet, även diffaxlar är hårdvaluta! Samt alla ti/tii grejer, som fjäderben mm mm |
|
Hardbaronen |
Pitebo:Imponerad av dina prylar...bra puts verkar du ha med=) Har du gjort grenröret själv? Tänkte på det me bromsarna,använder man orig huvudcylinder?(om man tar E21 prylar) |
|
Pitebo: Hur gjorde du när du tätade dina dellortos? Och hur gjorde du när du ställde in dom? VIlken effekt har du och till vilket laddtryck, Jag skulle nämligen behöva ett grundvärde på alla munstycken om du har några ideér. Jag har hellre en motor som går lite fett än för snålt. Jag ska ladda 1,2-1,5 och siktar på 300hk. Vore hemskt tacksam om du kunde hjälpa. With power comes pain. |
|
|
Jag har gjort det själv, svetsningen har jag dock lämnat bort, det skall dit en extern wastegate oxå hade jag tänkt, för den i aggregatet är lite väl liten!!=( Även den ska jag göra själv!! Ang bromscylinder så tror jag att det går rätt bra med orginal, kan bli lite långt slag på pedalen, men det går ju att ta nån fetare, tror att E12 5-serie brukar användas, men det passsar ju med andra oxå! Mina dellortos är inte tätade än, jag har gjort alulocken uppe på gasarna som täcker flottörhuset, men man kan ju köpa turbopackningssats till dem! Min motor är inte ens nerlyft i bilen så jag har inte startat än, jag kommer att löda och borra munstyckena för att hitta rätt bestyckning mha en bredbandslambda, sen beställer jag dem rätta munstyckena i samma dimension som jag borrat dem gamla! |
|
Hardbaronen |
Tror du man får igenom bilen i bes med hydr-handbroms?? har du mkt kvar innan du kan lägga i motorn?? Man får väll hoppas att dina grejer lirar,så du får bra snurr=) |
|
Nej det får man bara om bilen är besiktad och homologiserad(eller vad det nu heter) som rallybil! Nej det som är kvar är att bygga om högra motorfästet!, nästa helg åker motorn i!!, ska även kapa upp kardantunneln då!! Jag hoppas bara på at kolvarna håller=) |
|
Hardbaronen |
Va kör du med för kolvar?? Prata me tekniska på sbp nu,han sa att delar du bromssystemet så du har en krets fram och en bak så är det ok. |
| jag kör med BMW 633 kolvar, dem är gjutna, men inte svarvade, och ger en komp på 7,4:1 har även monterat oljekylning från en VW så kan hålla, det märks ju!! jag har 6st nya reservkolvar=) hoppas bara att inget åker ut i aggregatet om en kolv ger vika, men det visar sig!! | |
Hardbaronen |
Hade det inte varit bättre med smidda kolvar??så slipper du oroa dig=) Jag har hämtat grejerna till 02:an rally! 2st vänder med släpp(utan bilen) med bara 02 grejer....mkt godis=) |
|
Vart får man tag i borrar i så varierande storlekar? För jag antar att man inte direkt kan ta 1mm borrar eller 1,5mm. Vad skulle niu tro var ett bra grundvärde för en m10 på 300hk på respektive munstycke? |
|
|
klart att smidda kolvar hade vert trevligt, men eftersom att dem gjutna kostade lagomt lite för min studentbudget så ska jag testa dem, och eftersom att jag borrar själv så blir det gratis oxå=) har 10st så det löser sig=) Ang borrar till munstyckena så finns det i tiondelsstorlekar på välsorterade järnafärer!! |
|
Hardbaronen |
Pitebo:din 02:a kommer nog gå som fan=)Har lämnat in min vev å stackar för putsning och slipning.Var köper man packningssatser som e bra? Du kan få köpa min fullbur till 02:a om du är intresserad? |
volvopv |
Tjena.. har lite funderingar... har en 1602a 69a som är tok fin har en is318 motor på g. har en låda + sinterlammel/och en org lammel från en 528 (från ca 1986 ?) har en lammeldiff från en 84as 323a med axlar (måste morra om drivaxlarna tror jag?) har en kombinerad kylare från en 728aut både olja (från automaten) och vatten har en laddkylare från en saab 9000t 4 st djupa mim fälgar med slicks det jag nu funderar på vad man ska bygga, vet inte om jag skall sattsa på turbo eller kompressor, är mer sugen på kompressor med är det någon som har någon ekonomisk ide vart man kan hämmta kompressorn ifrån, finns det någon gammal traktor/skogsmaskin eller dyrligt som det går att återanvända? någon som vet vad en kompressor ligger på för pris ny (tok dyr skulle jag tro) kan man använda 528 lådan på en m10 motor? är det samma på en m10 som på is? |
|
Lådan passar M10 men inte is motorn tror jag!? och använder du is låda kan du inta använda den kopplingen den är 240mm, men det rymms bara 228mm!! Jag kan gärna köpa sinterlamellen av dig från 528:an eller orginallamellen!! det är en del jobb att få dit den bakvagnen, särskilt om bilen inte är breddad!! |
|
|
Diffen från e30n passar inte på din 02 bakvagn tror jag. Så sälj den till mig istället;) johankihl@hotmail.com |
|
volvopv |
klumpen passae men jag får beholla org axlar, måste bara borra upp hålen i medbringaren |
|
Hardbaronen: Jag är intresserad av din fullbur, hur mycket hade du tänkt dig för den? Pitebo: Hur mycket kostar såna borrar i jämförelse med vad ett munstycke kostar, Vilka munstycken är de man justerar på? With power comes pain. www.rikskriminalen.nu/diffusioon |
|
|
om bakaxeln är från en E21:a så passar den, men det är isf inte en 84:a!! Du vill inte sälja sinterlamellen då?? jag vet inte var såna borrar kostar, men fråga på 02:tavlan, där finns det folk som gjort detta, jag har inte justerat in min motor så jag vet inte, men det är väl fullgasmunstycken och lågfartsmunstycken oxå? |
|
Hardbaronen |
Seiko:vill ha en tusenlapp för den. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.