|
|
|
|---|---|
|
Har idag av auktoriserad BMW verkstad fått motorvärmare monterad till bilen (520 -93). De hade gått in via torpedväggen för kabeln till kupévärmaren, men helt missat att täta runt själva sladden så att där är en öppning på ngn millimeter runt själva sladden. Hur tätar man bäst runt själva sladden dä denna går in genom torpedväggen? Som det är nu blev det ett mkt irriterande susljud vid acceleration. Jag funderar på att klaga hos verkstaden imorgon för nog ska väl bilen vara lika tyst som innan och man ska väl inte behöva vänta sig ett glapp utan isolering mellan sladd och t-vägg? | |
|
Absolut inte! Om inte för komfortens skull, så för brandskydd. /Niclas |
|
| jag använde silikon när jag tätade hålet in i kupén | |
|
Det jag kan säga är verkstaden inte gjort jobbet riktigt. När de monterade min genomföring tätade de med en svart kletig massa, från motorutrymmet, för att hindra vatten mm att komma imellan. Då jag själv gjort denna "operation " har jag besökt lokal glasmästare och fått några remsor av detta svarta och tätat med. Glasmästarna använder detta då de tätar mellan glasrutorna i isolerglas, massan fäster i stort sett i allt, även om det är fuktigt. NoFear |
|
|
på E34:an så fins det ettf ärdigt hål som man kan dra kabeln i genom det sitter under handfaket. man behöver bara demontera det och värmekanalen sedan är det bara att vika ner mattan och skära hål i gumi genomföringen som fins där. så det behövs inget borande alls JPS |
|
| Det hålet du beskriver Jps finns inte på alla E34:or. Jag hade det inte på min t.ex. | |
|
Jo hålet finns där, men kan vara svår att finna om man inte exakt vet var hålet är. Från motorutrymmet sett så finns det bakom värmeskölden på höger sida. NoFear |
|
| Jaha ursäkta, nu förstår jag vilket hål ni menar... Ja där hade jag mitt hål också :-) Jag fick dock borra ett hål eftersom det satt en fastsvetsad platta för hålet. Antagligen för att den är tysk jag vet inte. Men svensksålda kanske hade förberett kupéuttag med en gummiplugg i stället för en svetsad plugg. | |
|
tjena. finns en gummigenomföring under styrenhetsboxen som går mkt bra att andvända för kupekabeln. Vatten skyddat och framförallt slipper man förhöjd ljudnivå. (hade tänkt att skriva ...slipper man oljud, snacka om att svära i kyrkan!) nickeberka |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.