|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt att bygga turbo på en m30 och har tänkt att ladda ca 1 bar. Hur mycket mer bränsle behöver jag ha?? Orginalspridarna levererar ju 288cc (har jag för mig). Jag har en motor liggandes som jag hade tänkt att ta spridarna ifrån för att få mer bränsle vid laddning och använda nån typ av stryrenhet till dessa. Om jag skulle använda 4 st 288cc spridare till så borde jag få ett tillskott på: 288x4=1152cc 1152/6=192cc 192+288=480cc. Jag har en teori om att montera dessa 4 spridare i tryckröret före spjällhuset. Tanken är att jag ska kunna plocka ut ca 400hk och slippa mappa orginalsystemet, dels för att få en standardbil när man inte gasar järnet och dels för att få en hyffsat enkel på/av montering vid besiktning. Kan man göra så? Och räcker det med 480cc? | |
|
Du får först räkna fram det teoretiska effektuttaget, och därefter dimensionera bränsleinsputningen. Vad jag har hört så ska en sex-cylindrig motor ha ungefär lika många cc per spridare som den har hk totalt. dvs, har du inte planerat för mer än 450hk så ska du klara dig. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.