|
|
|
|---|---|
|
Tjabba... Jag undrar om det är ett totalt vrak eller ett roligt objekt jag har införskaffat mig? Jag bytte åt mig en 83:ans 528i som har många mil på nacken och det är en del att fixa innan jag ens kan tänka på att få höra motor ljudet och än mindre provköra. Grejen är den att dom hade kört med en Volvo kylare så toppen var inte vad den borde men den är enligt mig hyfsat fräsch för det priset, (en gammal cd spelare) bara det att det sitter schysta fälgar på var värt det. Men är det något man bör satsa på eller ska man fixa den som något att frakta röven i? | |
| Min personliga åsikt - Det brukar kosta mer än det smakar. Jag hade nog satsat på röv varianten. Det blir alltid nya, nya, nya fel. När man sedan summerar kostnaderna sitter man där med skägget i brevlådan känns det som. Har man väl börjat slänga ut pengar på en bil, blir det sen så svårt att bara skita i den. | |
|
En ny topp kostar ju inte multum nuförtiden, speciellt inte till M30 motorn, som det ju finns gott utav på skrotar och i ex. bmwbörsen. Det beror helt på bilen i övrigt, skulle jag vilja säga. Men det är nog inte mycket idé att totalrenovera en 528:a från 83, om den inte är i ett mycket trevligt utgångsskick. Fixa en ny topp och kylare, sedan kan du ju frakta ändalykten i den när andan faller på. :) |
|
|
Har du, tid, plats, kunande och lust så ska det väl inte vara några problem.... Sen om det är värt det? Det ska man nog aldrig fråga sig, man vill inte höra svaret ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Skaffa fram en till cd-spelare så vem vet...kanske du kan byta till dig en kylare+ topp med......hihihi. Min åsikt: en bmw är alltid en bmw så få fart på gamla bettan. Peter snart kommer asfalten fram och då.... |
|
| Se till att få den i körbart skick på billigaste möjliga sätt så har du en skitkul slit-&-släng-bil sen! | |
| Men kom ihåg att världen är full med skäggiga brevlådor =) | |
|
Jag har fått tag i en topp som ligger i skuffen och väntar på att det ska bli lite varmare ute så det går att skruva så det är på g... Jag vet inte men en kylare kan ju inte kosta många kronor... Eller? Vad får man räkna med att lägga ut på en skaplig inredning från typ 535:a eller nåt sånt? |
|
|
Det kan nog finnas en och annan kylare på www.bildelsbasen.se kolla där.. Sen har jag för mig att det finns många som säljer inredningar här på power börsen/säljes....ett tips bara. -Kul att du skall sätta fart på den gamla kärran! Hade en gång en båt som var gjord i plåt tyckte den var kul satte på den hjul aldrig mera Volvo.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.