AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.776

Mds Hc-400 slutsteg?

Th
46
The_Emperor
325i coupe -92
Har hört mycket skit om mds,köpte steget + en tävlingsbyggd låda från lanzar helt i plexiglas,basen är på 450 w.

Det blev jättebra,det är så att rutorna flyger ut =).
Så det kan väl inte vara så dåligt steg?

Nja, allt är väl relativt. Jag tror inte MDS säljer sämre grejer än de andra lågpris handlarna. Att många andra har haft problem och dåliga erfarenheter med steg, basar o.s.v. från MDS är iof ingen hemlighet. Jag tror att deras kaxiga marknadsföring har mycket med irritationen att göra, det går kanske inte att jämföra MDS med de värsta USA prylarna. Att de sedan gör det, och sen inte lever upp till det kan ju skapa lite turbulens. Men de ligger ju i en annan pris division också, så jmfr man mot motsvarande grejer på BRL t.ex. så kanske de inte är så dåliga iaf?
Th
46
The_Emperor
325i coupe -92
Tack för det utförliga svaret!

Som sagt min kompis skrek rakt ut när han fick höra namnet Mds =).
Men som du säger så får man vad man betalar för om det sen är bilar eller annat spelar nog ingen roll.
Bara poppa på tills det rasar.
Vad rekomenderar du att köpa i slutstegsväg?
Lanzar är det bra?

Hej. MDS har båfe bra och dåliga saker precis som de flesta andra märken, det gäller att man har lite koll på vad man köper.
Angående ditt slutsteg så är det i botten ett bra steg. Nackdelen med det är att det inte klarar av att lastas ned så mycket som det står specat. MDS fick tillbaka ett helt gäng som brunnit för folk när de lastat ned dom. Medans föregåmgarna av MDS hc steg hc 2510 / 5010 (tror jag de hette) var väldigt stabila och strömstarka.

Lanzar har även de lite billigare saker men även de har fina steg och basar. Men som tidigare sagt, man får vad man betalar för.

Värt en titt?!?
Länk
Jag kör med ett Rockford Fosgate 800a2 till min bas. Bra drag och mycket välspelande, inga problem att lasta ner till 1 ohm (stereo). Men det är ju inte gratis heller! Jag tror marknaden har stabiliserat sig lite, den värsta skiten säljs inte längre. Om man håller sig till seriösa butiker vill säga. Det allra viktigaste är ändå att ha kablage och batteri/generator i topptrim, då slipper man oftast missöden med trasiga prylar.
Greenberg: Har du läst pec. til ditt steg? Jag har för mig att RF inte rekomenderar att lasta ned steget till ohm utan bara i 2ohm. Så står det iaf specat till mina RF steg (800a4+200a4)

Värt en titt?!?
Länk
Yep, det har jag sett. Inte under 4 ohm bryggat eller 2 ohm stereo ska man köra. Men jag har sett kubmätningar på steget, det ser stabilt ut iaf. Jag hörde mig lite för innan jag provade, sen dess har jag kört 2 ohm bryggat ett år ung. Inga problem hittills iaf... Jag tror inte att man ska oroa sig direkt, det är ju ordentliga grejer man skaffat sig. Men jag har varit noga med strömförsörjning.
Nä. jag tror inte heller det är några prolem, speciellt inte när man köper rediga saker.

Värt en titt?!?
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.