|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en 520 88-92 om ett tag vad ska man tänka på.. Vad drar den. Försäkringar. Andra prylar som man bör veta??? E det en bra första bil? thanx/xz | |
| Snälla nån????? | |
|
Hej Har själv haft en 90a som hade gått 15000 mil. Den funkade bra men servicekostnaderna ligger väl lite högre än vanliga bilar. Drog ca 0,9 och försäkring 2500-4000 kr/ år beroende av körsträcka och var man bor. Det är inget spjut men man åker väldigt bekvämt för dom pengarna. Kolla servicebok noga och kolla med aktsam om den är svensksåld(pengar att tjäna) Ha de Thomas |
|
|
Spontant känns den lite gubbig som förstabil, men det är en bra vagn. Försök få tag på en sv.såld bil med bra historik. Försäkring? Frågan du får ställa dig är om det är värt att mer än att trafikförsäkra en så gammal bil. Min drar 0.93 i snitt, men då kör jag mycket landsväg. service är inte dyrare än till många andra bilar, men mitt råd är att inte lämna den till auktoriserad och därmed svindyr verkstad. en bra begbilstest på E34 kan du beställa från Teknikens Värld Länk (eller var det .se?) Copy, som garanterat hade köpt en E30 om jag varit 17 |
|
|
Jo klart e30 e lite mindre o kanske sportigare. Men e34 känns mer o glida o åka i.. Mer som en riktig bil? Osså tycker jag att e34 ser mycket bättre ut en e30 den ser modernare ut på någe sett..Men går en 520 någe bra.. Typ acc o toppfart.. Jag e inte ute efter en ferrari men d vore ju lite kul om den gick lite i alla fall.. ///xz |
|
diamantsvart_bmw |
ta en 525: istället, lite dyrare på det mästa men mycket roligare, jag byte från 520 till 525 efter ca 5 mån och det ångrar jag inte Länk |
| helt klart att du ska välja en 525 isf, den är betydligt trevligare att köra , vet inte vad det är som skulle vara så mycket dyrare på en 525 än en 520 bilarna är ju i princip identiska bort sett från motor volymen, det skulle ju kunna vara försäkringar möjligtvis men det beror ju helt och hållet på vart du bor oxå, förövrigt så är väl e34 den bilen som har dom billigaste reservdelarna även om man jämför med dom flesta övriga bilmärkena | |
| Mycket möjligt....E sugen på 520 endå.... /xz | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.