|
|
|
|---|---|
|
Jag ska ha en trafikförsäkring till min 528:a. Trygghansa är två kronor dyrare än Länsförsäkringar (2649 kr resp. 2647 kr). Vilket bolag ska jag välja? Jag har redan bilar i båda bolagen så jag kan tänka mig vilket som egentligen. Vilket bolag anses som det bästa? Tror ni det går att pruta på trafikförsäkringen? Jag kanske ska säga att jag nästan alltid åker ensam i bilen. Det borde spela roll tycker jag. Om jag skulle ha bilen full av folk jämt borde det bli dyrare för försäkringsbolaget vid en eventuell krock. /Anders | |
|
Tror inte att antalet passagerare är så avgörande.. däremot så kan din nuvarande ålder eventuellt vara avgörande <25 år och om andra yngre förare också kör dina bilar. Försök att få ner premien genom att samla alla dina andra försäkringar till ett bolag istället, som t.ex. hemförsäkring, villaförsäkring, barnförsäkringar mm... kanske det hjälper... värt ett försök !? Oavsett allt annars, så tycker jag att det är symboliskt värt att alltid välja det billigaste alternativet, samtidigt också förmedla till det dyrare bolaget - att dom faktiskt tappade dig som kund - pga av det... det kan i långa loppet hjälpa till att driva ner kostnader för oss alla. Lycka till ! /Jake |
|
| Utan att käna til din livsituation i någon större utsträckning säger jag rent spontant Länsförsäkringar därför att de enligt egen erfarenhet både är billigare samt lättare att ha att göra med. Andra tycker säkert annorlunda men detta är min uppfattning, du får bilda dig din egen. | |
| Har ingen erfarenhet av Länsförsäkringar,,men min åsikt om Trygghansa är desto klarare. Trygghansa STINKER | |
|
Har samma erfarenhet som Sail, trygghansa vägrar att ens ge pris på en försäkring hos dem beroende på att jag varit en styggning och köpt bilen utomlands! Oseriöst! /Simon |
|
| Min erfarnhet av TH är enbart god förlåt mkt god!Dvs jag hade valt TH.Jag har både krockat,blivet påhörd och haft skadegörelse(dock inte på nuvarande pärla)vid kontakt med TH har allt skönts på ett mkt proffsigt sätt! | |
|
Jag säger som jag sagt förr, TH SUGER! De höjer priserna hela tiden, skäller ut en för att man ställer frågor. LF har hittills varit kanon, ingen höjning av premien och alltid lika trevligt att prata med de. Jag betalar heller en dyrare försäkring än att gå tillbaka till TH. Mvh Abbe Länk |
|
|
Abbe: vad har Ni för kontaker på TH kommer ni till någon speciell person som har haft en dålig vecka eller nåt i den stilen?Då flera enligt ovan inte har/haft en bra erfarenhet av TH ps.Abbe snygg bil du har:)) |
|
|
Efter lite förhandling blev TH billigast (2293 kr för trafik/helår) så de får försäkra 528:an. Jag har sökt lite både om TH och LF. Det verkar som om TH har lite sämre rykte men billigast vinner idag. Tack för alla svar. |
|
|
Läs min dagbok om TH får ni se på att de är trvliga att ha att göra med. Dessutom "billigast" men som sagt, man är väl en bra kund med premie på 10kSEK+, även med min avsevärda ålder ;) |
|
|
CoolblueM3Coupe: Då vi nästan är lika unga:))och har nästan exakt samma bil men jag betalar ungefär hälften av vad du gör........hur bra kund är jag då:)) |
|
|
Om du har barnförsäkring i Th kan du få 10% rabatt på bilförsäkr. Sedan är det ytterligare rabatt om man nu skulle råka vara medlem i sif. spar till en.... Länk |
|
|
Min är importerad (privat) och din är väl svensksåld så du har vagnskadeförsäkring från BMW (det är väl det som är skillnaden) förutom kanske att jag hade den i innerstan Sthlm och flyttade till innerstan Malmö där det uppenbarligen försvinner i princip lika många bilar (marginellt mindre iallafall) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.