|
|
|
|---|---|
|
Efter helgen ska jag och titta på en 318is -89, så jag tänkte hör med er vad jag ska titta på, och lyssna efter. Det är en coupe. Visst heter karrossen E30 ? Vad är det för motor ? M40 eller ? Den ska iaf vara 8v och ha 113 HK säger han som säljer den. | |
|
Karossen är E30, motorn M40, helt riktigt. 8V och 113 hk stämmer också, men det finns en nyare 16V (tror från 90) som ger 136hk. Någon E30 expert kan nog berätta mer. //Sniffer |
|
|
Hej Du ska titta efter oljeläckage , blårök? ,knackande motor, rost vid skärmkanter och dörrar. serviceboken? säkert nåt mer jag har glömt mvh robert BMW - Vad annars? |
|
|
vad skiljer mellan en 318i och en 318is på modellerna innan 16v kom?? är det lackade stötfångare mm. då det verkar sitta en vanlig m40 motor i båda? "Att köra framhjulsdrivet är som att bli bogserad" |
|
|
Är det värt att lägga lite till och köpa en med 16V kanske ? fanns en här på på siten som va en -91a som var till högstbjudande, vad kan en sån va värd ? Tack iaf för all info hittills !! Verkar vara ett bra forum det här !! Har haft opel förut, en Calibra, å hängde på opelsportclub.com .. gillade det forumet, men det här verkar ha minst lika schyssta medlemmar =) |
|
|
Micke_no1: I 318 före 1988 så sitter det en annan motor än i dem som kom 1988. För att folk skulle förstå det så kallade BMW Sverige dessa för 318iS. Det var bara i Sverige dom gjorde detta. Den riktiga is:en kom i slutet av 1989. Dessutom så fick ju E30 en facelift 1988. 318iS (1988-)har även varvräknare. /T.P. |
|
|
318iS 16v brukar ligga mellan 30-40k. Jag tycker inte att det är en motiverad prishöjning gentemot en med 8v, även om 16v:aren säkerligen är mycket rolig! Vi här är minst lika snälla som opelfolket, kan jag lova. Varmt välkommen! :)) Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.