AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
822

Byta styrbox, kan man göra det?

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Självfallet kan man byta från en styrbox till en annan med samma serienummer. Men, kan man byta från en styrbox från samma modell, år och motorversion, MEN, med ett annat serienummer.

Jag misstänker starkt att min bil är chippad, och att en del av de bekymmer jag har med den beror på detta. Därför, har jag skaffat mig en ny styrbox, som har ett annat serinummer än original.

Det är två E34 525i av 1989 års modell som ska byta boxar med varandra.

Visst BORDE det vara ok att byta, men, är det någon som gjort liknande och vet om det inte är lämpligt?
Jag satte i en chipad box i min fd 535iA, den kom från en 735iA av samma årsmodell, jag testkörde den några timmar och bytte sedan tillbaka. Det gick bra, men jag kan inte minnas om det var samma serie-nr, dock var en sv.såld och en tyskimport, men det kanske kan vara samma nr på dem i alla fall.

//Sniffer
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Chansen att det skulle vara samma serienummer på båda dina boxar ter sig väl som ganska liten. Med andra ord, jag tror jag provar (som du gjorde) och ser vad som händer.

Skulle motorn förvandlas till 80 kg C4 och sprängas, med följd att jag får insuget i pannan och grenröret i nacken, så må det vara hänt.

Shit happens, eller vad ska man säga? ;) ;) ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.