|
|
|
|---|---|
|
Hej, har lite problem med förardörren på min E36 coupe.. 1) Ibland går den inte att stänga, låser sig inte. 2) Ibland går dörren inte att öppna, typ gått i baklås. 3) Ibland åker inte rutan upp som den ska när man stänger dörren. Eftersom alla problemen bara inträffar ibland antar jag att det är glappkontakt någonstans. Men var? Någon som vart med om något liknande? Tacksam för all hjälp! /martin | |
|
Kolla så att inte kabelstammen som går ut i dörren är skadad och ligger och jordar mot karossen någonstans. Troligast i dörröppningen i så fall. Micke |
|
|
Kabelstammen som går ut i bakluckan sitter känsligt till. Den kläms sönder... Mvh Henrik. |
|
| I och med att du har en kupé så är de ju kända för att elhissar samt c-lås motorer lägger av då det lätt rinner in vatten över dem. Jag har bytt c-lås på min (garanti som tur var) | |
djhenk |
det låter som om hela dörrlåspaketet har lagt av i förardörren. Hände min med och kostade under femhundringen att byta. Tog knappt 30 minuter, så det är enkelt också. Lycka till |
|
Men om det har lagt av helt, varför fungerar det då ibland? /martin |
|
|
Drar igång denna tråd igen: Min passargerardörr är svårstängd och har vart så sedan jag köpte bilen för ett år sedan. Man får ta i väldigt hårt för att få igen dörren. Jag frågade en kompis som har en E36 coupe och han sa att det kan vara så att någon hängt med kroppstyngd över dörren då rutan vart nere och att man måste ta en domkraft och trycka/rikta upp dörren. Någon som kan kommentera och hjälpa mig ang. detta? ///Foppa |
|
|
Har oxå problem med att ena dörren är svårare att stänga.. Provat att justera lite på gångjärnen, men det verkar vara svårt att kompromissa mellan tät dörr och lättstängd dörr.. Är lite inne på att lämna bort jobbet.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.