|
|
|
|---|---|
|
har hittat en annons på en 323 E30 86 för 8500 kr Problemet på bilen är dämpare fram och spindelled som de e glapp i. annars e bilen utan problem. är det värt att köpa bilen för den summan? | |
| om du kan laga felen själv är de värt att köpa den...men är den fin förövrigt då? | |
|
Det e lite rost i skärmkanterna Jag tror inte jag kan laga det själv , det får en verkstad sköta. Har sökt lite på forumet och såg att det skulle kosta runt 2000 kr att laga ,stämmer det?? Här är adressen till bilen om du vill titta Länk |
|
snide |
synd att inte de fälgarna ingår:-) annars tycker jag att den ser kanonfin ut för det priset. tänk bara på att lyssna på motorn så att det inte är nåt lurt. gör det vanliga blårökstestet oxå. annars är det bara att slå till så hela armen går av!!! |
| Den där är lätt värd 8500:-....men att du måste ha 2st nya dämapre + spindelled och att en verkstad ska byta allt för 2000:- är ja lite tveksam till... | |
|
LazerEye: Hur mkt tror du att det kommer att kosta?? |
|
|
Jag har en likadan. 323-86 Exclusive(diamantsvart metallic och svarta lister) med stora M-paketet och 15" BBS. Den har gått 23500mil, fräch motor men ganska rostig, lite i golvet, skärmkanter och baklucka samt avgassystemet.. Gav 5000:- tycker det var helt oki.. (eller?) Tycker du ska köpa den om den är lika sjysst som i annonsen.. Kolla upp så den inte är allt för rostig bara, det gjorde inte jag tyvärr... Men det är en j*vligt kul bil, går som en dröm! en gång E30 alltid E30... |
|
sudden |
Ett råd är att köpa en rep handbok på bilen och byta grejorna själv.En kusin ringde till mig och ville ha hjälp att byta en växellåda på en vw pasat sa samma sak till han trots att han aldrig hade skruvat i en bil förut(en teoretiker)han fixade det med glans gissa om han var kaxig efteråt. |
|
Det är bara att ge honom 5000 i handen.Den e nog inte så bra skick, så det finns nog massor att byta. Det är ju inga billiga grejer när du inte kan byta själv........ Svempa |
|
|
STOR SORG tyvärr blev den såld igår kväll ,hade tänkt att åka ner och titta på den idag men det var en som skulle titta på den före mig igår kväll. Så nu e det bara att försöka hitta en annan E30 helst 323 325 eller 318is |
|
| Lycka till att hitta din drömbil! | |
| Samma sak hände för mig, det var en före mig på en 320i -86 och han köpte den, men jag köpte mig en fin 528 -87 lite senare och sorgen var totalt bortblåst! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.