|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Vad tror panelen att en M5 E34 11/94 kan vara värd? Den är blanksvart med alcantarainr, nürburgring-paket, AC och lite andra småprylar men ganska dåligt utrustad. Bilen har gått 18500 mil, är i mkt fint skick, felfri. Vet ej om det är en 95:a med 6-vxl och 18", så jag ber om en värdering för varje möjlighet. Tacksam för hjälp, men snälla jämför inte med de billigaste vraken som finns på marknaden, utan förutsätt att den är fin och ärlig. Annars är den i alla fall inte intressant för mig att köpa. Mvh Johan |
| Är bilen tillverkad 11/94 så borde den ju räknas som en 95:a. Men när den 6-vxl lådan kom är jag osäker på. | |
Gemini__ |
Hejsan! Om bilen har full dokumentation samt ifylld servicebok tror jag den landar på runt 115000:- +/- 5000:-. Om den räknas som en -95 tycker jag 130000:- +/- 5000:- är rimligt. Tänker då på att bilen inte är särskilt väl utrustad, samt har lite mil bakom sig. Men i toppskick dock. Mvh: Thomas |
Gemini__ |
tolka mitt uttryck "lite mil bakom sig" som att den har mycket mil bakom sig =) Som sagt det finns billigare bilar än de priser jag angivit(iaf en -94), men i vissa fall tveksamt skick. Mvh: Thomas |
| Vill nog lägga mig på ca 100 med tanke på miltalet, -95a 6 petad och orginal 18" han nog pressa upp priset mot 115 | |
|
100k glöm det! då är den nog i sånt skick att Johan vänder direkt han ser den.. |
|
|
Länk Mer säger jag inte...... |
|
|
Jag håller med Gasar-Magnus för det mesta, men nu var du allt för snål faktiskt, 100 verkar mer som ett prisdumpningsförsök än en seriös värdering av en SERIÖS bil. Låt gå för en HALVTASKIG kanske men inte för den som beskrivs ovan. Se på mobile.de (som så många nedvärderare brukar göra), här kostar den BILLIGASTE (!) M5-94 EUR 11000, dvs runt 115000 kr hemtagen och körklar. Då kan inte en en nyare, seriösare 94:a bara vara värd 100 tusen, de är nämligen ganska sällsynta, särskilt år 94, därför finns det inga billigare på mobile nu. Nej jag säger som Gemini, 115+/-5 k, redan det är kanske i underkant eftersom tyskarna tar mer för sina fina 94:or. 18000 mil är väl inte ett skäl till att dumpa priset så, de flesta exemplaren har gått mer, över 20000 är inte ovanligt på 94. Som jag efterlyste här igår, bättre koll på bilen, särskilt äldre fordon, vi som huserar här på värdering måste ta bättre hänsyn till bilens skick mm och kräva bra redovisning från den som vill ha en bil/del värderad. Jag har blivit erbjuden en M5-94 för 60.000:-, då ingick sprucken topp, sönderblåsta ventiler och kolvar samt ett allmänt "häckigt" intryck av bilen. Den bilen var inte värd ens 50 papp så som den såg ut, men det betyder inte att man inte kan få mycket mer betalt för en likadan bil med samma miltal men i ett helt annat skick. Alltså, det kan säkert finnas M5-94 (säkert i Sverige också) som inte går att sälja för mer än 100k men inte den här bilen Gasar-Magnus. Generella värderingar duger inte, bilarna är för gamla och i för varierande skick för sånt, det kanske funkar på en E46:a men inte på en äldre M-bil som är tillverkad i såpass liten upplaga som den ändå är. //Sniffer |
|
| Det beror ju lite på hur man definierar "snålt utrustad", men är den rakt igenom ärlig (alltså varken krockad eller skruvad), inte har fler ägare än skäligt och är i bra skick skulle JAG kunna ge 110.000:- för en -94 och 125.000 för en -95. Då är det felfri bil som inte behöver köpas nya däck till eller "småfixas" på annat sätt samt prutat och klart. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej igen! tackar för tipsen, hoppas jag får veta lite mer om den snart. den hade för övrigt lucka, hifisystem och lite mer, så det enda som saknas är väl egentligen metalliclack och skinn. mina prisidéer verkar inte helt fel, samma som liste faktiskt! jag är ju en av dem som verkligen tror att välskötta M5:or alltid hittar köpare trots att de inte är billigast. får se hur det går, jag har inte fått nåt pris på den ännu. tackar för hjälpen! mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.