|
|
|
|---|---|
angelo |
Jag blir galen när det är frost.....det ta MKT lång tid innan bakruta bli genomsynlig! Någon förslag...bortsatt "skrapa rutan!!???" |
| Det tar en bra stund innan all is/frost är borttinad från rutan. Det beror ju naturligtvis på hur kallt det är och hur mycket is/frost det är på rutan. Men idag så tog det för mig ca 20 minuter innan all is och frost var borta på rutan, men då var det -20 grader ute! | |
|
per_i82: då du som jag bor i stan så kan jag medela att det tog inte mer än 5-10min(idag) innan allt var bort från bakruta. Dock har jag inte en 5-serie men det torde vara samma eller kan det vara så att värmeslingorna slits? |
|
| Tror inte att värmeslingorna slits... Det är ju bara tunna tunna metalltrådar som antingen är hela eller är av vilket resulterar i att antingen fungerar dem, eller inte. Däremot kan det skilja på olika modeller, en nyare 3-serie kan ju kraftigare värmeslingor som tål mera ström t.ex. Jag har ju en rätt gammal 5-serie, så det kanske skiljer. | |
|
Tar ca 5minuter på min innan bakrutan är isfri. //Roger ----- Länk |
|
|
Det tar inte lång tid för mig heller! Det regnade en natt här om dagen samtidigt blev det minusgrader så all vatten på bilen varfrusen kunde knappt öppna dörren, tur att jkag har fjärr till c-låset för då hde jag kanske inte kommit in på en stund! Rutorna gick inte skrappa alls, jag lovar dety gick inte!! Sprutade spolarvätska så då gick det skrapa rent framrutan men dom andra fick frosta av sig själva. Bakre rutan avfrostade av sig själv efter 10-15min men redan efter ca 3 minuter så syntes resultatet av defrostern! Så min funkar hel fint! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
angelo |
men du...Peter? Tror du att det kan bero på att batteri som ligger under baksätet är i behov av laddning? |
|
Du kan ju testa med det, men då borde du fått lite felmedelande upp i Check-Controle! Men man vet ju aldrig. Du borde nog kolla späning i defroster i bakrutan! Den kanske får inte tillräckligt med ström för att frosta av rutan! Vad har du för batteri i bilen då???hur många Ah osv??? Du kan ju testa att lada batteriet som du säger, som sagt man vet ju aldrig! Hör av dig! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.