|
|
|
|---|---|
|
Har aldrig ägt en BMW men funderar nu på att skaffa mig en. Har tänkt mig en 525 Touring. Vill ha lite synpunkter om saker man ska se upp med vid köp av bil. Tänkt att köpa den privat. Är det någon som vet vad bränsle forbrukningen ligger på. Är även intresserad av en TDS och undrar även där vad förbrukningen ligger på och vad skatten är. Mikael | |
|
Skatten ligger för vår, som är privatimport och därmed vägd "manuellt", på 7600:- lite drygt. Häromdagen åkte vi ganska långt med en fullastad bil på blandat motorväg/landsväg och då drog den 0.68 i snitt. En underbar bil, råstark som sjutton och mycket trevlig att köra till vardags. /Mvh Zhivago |
|
|
Dubbel eltaklucka: Kolla funktion och att den inte läcker. Aut nivåjustering: Slutet system tillsammans m servo. Kolla efter läckage. AC: Kolla upp funktionen ordentligt. Bränsleförbrukning: 0.91 blandad körning (bensin) /Lasse |
|
| Är det en E34 du tänkt dig eller? Kolla mikroswitcharna till bakluckeöppningsknapparna!! I övrigt, se Begagnatguiden här bredvid. | |
Magnus Hallman |
Tja!Om du köper en diesel ska du vara noga med att kolla så inte pumpen läckar för det kostar ca 12-16000kr att renovera.Kunnigt folk säger att diesel bilar som är import kommer att börja läcka efter en stund pga att vi kör på miljödiesel och dom kör på en mycket fetare diesel.Packningarna i pumpen ska då torka lite grann och börja läcka.Har dock haft min 1½år och den läcker ej.Men va väldigt noga med det.Kolla alla funktioner i bageluckan inte bara micro brytaren till fönstret.Väldigt vanligt att kablarna nöts av vid gångjärnen.Annars en mycket trevlig bil att äga och köra.Lycka till! Magnus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.