|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Konstigt att den här tråden kan riva upp så mycket irritation. Allt jag från början ville var att komma med lite tips till en viss WilleW. Men det kanske inte är meningen att man ska hjälpa folk på ett forum om man kan. Man kanske heller inte får ha åsikter om saker & ting. Det kanske är bättre att vara tyst istället så slipper man stå till svars för sin åsikt & för sitt kunnande när allt man ville var att hjälpa en kille med lite frågor. | |
|
Du kanske inte skulle klagat på min "lampa", då hade du nog sluppit detta....min "lampa" kanske ändå är en "ljus" idé....att komma med tips är en sak, men att såg"allt och alla andra" jäms med fot- knölarna, det väcker irritation...de borde du veta om du nu är så erfaren som du påstår..du måste ju haft en del konsument kontakter och där, om någon stans måste man kunna "se allt och alla"... jag har jobbat i över 25-år med konsumenter och handlare, så jag har fått lära mig....Ett tips: svara alltid till någon på det sätt du vill att dem ska svara dig....då brukar allt bli lite mjukare. :-)) Trevlig Helg PEO |
|
Boki |
jag andvände bilens larm till att larma garagen skit biligt o bra. Man larmar med bilens larm både garage o bilen. om jag ska förenkla så garagens dörr som bilens femte dörr när kärringen är jobbig så har man BMW.... |
|
Danne27: Jag tror du får ta på dig en del av tonen i forumet som ett resultat av dina besserwissersvar. Du påstår ju t.ex här att du har mer kännedom än övriga som du har diskuterat med. Känner du alla här personligen, och kan redogöra för deras yrkeserfarenhet inom t.ex larm och datainstallationer? FP |
|
|
PESK: Jag har aldrig klagat på din lampa. Däremot höll jag mig till verkligheten & sa som det är.Jag har heller inte sågat nån jäms med fotknölarna. Jag har också där använt mig av sanningen. Ja, jag har haft mycket kundkontakter, men där behöver man inte försvara sin kunskap. Kunderna lyssna på vad en yrkesman har att säga & blir bara glada om man kan tala om bristerna i deras larmsystem & därmed förbättra dom. Jag har inte trissat upp stämningen på den här tråden utan sakligt hållit mig till verkligheten utan att ljuga när jag svarat på en del spydiga frågor & kommentarer. Trevlig helg själv tack. |
|
|
Folke: Besserwissersvar? Det är väl lite långsökt. Man är alltså en besserwisser om man har en kunskap & erfarenhet om nånting & står på sig när folk har invändningar? Att jag gjorde det påståendet att jag kan mer än dom jag diskuterat med står jag för & nej, jag känner inte dom personligen, men med tanke på deras svar kan jag avgöra att jag kan betydligt mer än dom. Kan du påstå att jag har fel i nåt påstående? |
|
|
Inte alls, mer än i just det faktum att du hela tiden framhärdar att du kan mera än andra och vet mera om anläggningarna utan att kanske ha undersökt dessa eller träffat människorna. FP |
|
|
Det är väl ganska självklart att man vet mer än många andra & kan avgöra det om man har utbildning samt mångårig erfarehet. Om inte yrkesmannen är kunnigare än lekmannen, ja, då är det nåt som är fel. Precis som jag har sett att du ibland rättar folk på bilstereoforumet. Jag tycker inte att du är nån besserwisser för det, utan jag tycker du är sjysst som talar om hur det egentligen ligger till eftersom du är väldigt kunnig. & eftersom jag märker att du är kunnig så skulle jag definitivt inte komma med en massa invändningar hela tiden. Trevlig helg |
|
|
snälla lägg ner nu... åååå va trött man blir.... :) Summasumarum av denna tråden: Sov i garaget=lämmna aldrig din bil så är allt löst! Dock gillade jag scaniahorn i luftkanals lösningen! // Trevlig kväll alla beemer lovers! -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk |
|
|
bmw_m6: Låter som den säkraste idèn hittills. En BMW är nog rätt bekväm att sova i om man tänker på komforten i övrigt *S*. Trevlig kväll själv. |
|
|
Danne: Missförstå inte eller hårddra allting. Du undrade varför det blev irriterad stämning, jag försökte förklara. Jag menar skulle vinna på att flika in "jag anser", "enligt mitt tycke", "så här föreslår jag" osv några av dina meningar. Det är ju lite vanskligt att utan att ha sett objekten, förkasta alla lösningar och anläggningar i ett skriftligt forum som detta. Likaså att kategoriskt hänvisa till erfarenhet, utbildning och antal år inom yrket osv. Någon gång kommer det ju nya lösningar och utrustningar, man kan ju inte ligga "on-line" med all världens utveckling, någon annan kan ju ha hunnit före med en nyhet. Det har hänt mig och säkert dig också eller hur? Hoppas du förstår vad jag menar, jag lämnar gärna över sistan till dig, tror inte vi tillför grundfrågan särskilt mycket längre. MVH FP |
|
|
Skit i bevakningsföretagens larmpaket. Köp ditt eget istället. Jag har jobbat på både Falck och Securitas och har en del insyn i deras villalarmanläggningar och, för att inte tala om rycktiderna i vissa fall. Det bästa sättet att förhindra dessa inbrott är att minska riskerna till s.k. impulsiva inbrott. Om du höjer det passiva skyddet (ex rörelsevakt med belysning) drar sig den som inte gjort en planerad kupp för att fullfölja brottet. Du kan ju faktiskt göra som min morbror. Gjut en anordning för att sätta en stål/betongpelare mitt i garageuppfarten som du enkelt tar bort när du ska till/från hemmet med bilen. Bilaffärer brukar köra med denna effektiva lösning. Morbrors Jaguar har fått stå i fred också... Kostnaden låg kring ett par tusen, för en händig husbyggare. Har du inte handlaget kan det kosta lite till. MVH KJELLE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.