|
|
|
|---|---|
|
När jag startar bilen och har tempen på 20-21c blåser den varmt som f.n, mer än det inställda värdet. Om jag sen lägger av bilen för en kort stund och startar igen efter nån minut börjar den blåsa kallt istället och man måste ställa upp värmen till 28-29c för att få "normal" värme. nån som haft liknande problem ? | |
|
Jag har liknande problem just nu. Har bytt värmeventilerna utan resultat, felsökning runda 2 kommer bli att testa med ny klimatorpanel. Återkommer med resultat. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
Jag har oxå beställt en ny panel hoppas att det löser problemet |
|
|
Har också liknande problem dock inte det exakt. Nu undrar jag hur det gått för Er? |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Hej alla, Jag har ett likvärdigt problem och enligt en Aukt BMW verkstad så beror det på luft i kylsystemet. Jag har ägnat hela dagen åt att lufta det utan resultat. jag lämnar in bilen på måndag, så jag rapporterar felet i veckan. mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Det finns ett antal felmöjligheter vara luft kan vara en (det är lite mera kompilicerat att lufta BMW p.g.a. elmotorn som driver runt vattnet). En annan möjlighet är att någonstans i systemet kommer det in luft (kylare, vattenpump etc.). Givare kan också spöka. Sen har vi de elektriska ventilerna som sitter ihop med elmotorn. Den troligaste orsaken för min del tror jag är panelen men säker är jag inte. Givetvis finns det ett antal möjligheter till.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.