AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
643

Ansluta CD-Växlare till E39. Hur lossa stereon?

Kr
14
Krille1
528 iA Touring 1998
Har en E39 528 iAT -98. Den är utrustad med Business stereo med bandare, Navi, TV, Telefon, Träiredning m.m. Har skaffat en cd-växlare med alla tillbehör. Den stora frågan är då. Hur tusan får jag bort instrumenteringen runt stereon och monitorn, så att jag kommer åt att ansluta kabeln till stereon? Har letat i timmar i detta forum, och hittat att man skall lossa volymknappen. Innaför skall man kunna hitta någon form av insex eller skruv som bara skall lossas ett kvarts varv. Har tittat både innanför volymkontrollen till stereon och innanför knappen som sköter färddator, TV m.m. Hittar absolut ingenting som skulle gå att vrida. Det enda som syns är förlängningen av knapparna till resp. enhet. Kan det vara olika fastsättning av panelen bara för att det är en träpanel? Snälla! Ge mig lite ledtrådar, då det känns lite surt att när jag väl har fått tag i en växlare med alla kablar osv. inte kunna få dit den utan att försöka med våld.

Hälsningar: Christer

Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Kolla på www.bmwtips.com, där finns under tips&tricks en beskrivning med bilder.
Kr
14
Krille1
528 iA Touring 1998
Tack för hjälpen Hasso! Är ivrig att sätta tänderna i panelerna.

Hälsningar: Christer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.