|
|
|
|---|---|
| Har fått tag på två armstöd till mina stolar...jag började med att montera den på förarsidan (gissa varför?) :) ...och det gick ju rätt bra,inte så vidare värst krångligt...men jag tycker inte armstödet går så långt ner på lägsta läget,det är iof precis lagom när jag väl sitter å "cruisar" på landsvägen...den hamnar typ parallelt med konsolen...Ni som har armstöd,hur är det på era bilar? | |
| På min är det ungefär com du beskriver att det är på din. | |
| Japp! Så ska det vara, observera att när du ställer ner stolen lägre mot golvet så sänks även armstödet. | |
| Ok! då är väl allt i sin ordning då... :) | |
|
Får man fråga var du fick tag på armstöden och vad du fick betala? mvh Berg - Länk |
|
|
Petri menar du att den lutar neråt??? Armstödet kan du ju justera i olika lägen! Du tar ju upp den lite gran så fastnar den ju där! Sen måste du trycka in knappen om den ska ner igen! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
berg35: köpte dom beg av en killa i Sala,gav 1500kr för dom,men då fick jag med nytt skinn att klä om dom med... peter78w: jo,jag har kommit underfund med knappen och justeringen,men jag tyckta bara att den inte gick att vinkla speciellt lång ner...jag skulle vilja ha ett snäpp lägre än lägsta läget är nu...dom är väl gjorda så bara antar jag.. |
|
|
OK Då vet du hur det funkar nu! Jag är ju inte lång bara 166 så armstödet passar mig perfekt! En fundering bara Petri! Ju mer lutande ryggstöd du har dessto högre blir armstödet, du fattar nog vinklen, så frågan är om du ligger (lutar) mycket med ryggstödet?? Jag lutade för mycket armstödet från början och då passade mig inte riktigt armstödet så jag sitter mer upprätt nu än vad jag gjorde innan och då passar den mig! Hoppas du kommer att trivas med dina armstöd Petri! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
| peter78W: jodå nog trivs jag med armstödet...väntar bara på en hyfsad anledning att åka på en längre tur ! :) Jag förstår vad du menar med det där om lutningen på ryggstödet....men jag har alltid varit av den typen som vill sitta ganska upprätt...inte som en del kepsprydda killar som sitter lågt,långt bak och gärna med en liten lutning in mot mitten av bilen...vänster arm full utsträckt och fingrarna som precis når till ratten...hehhe... | |
|
Petri: Vad menar du med det sista??? Så sitter jag och jag har oftast kepa oxå... Snart 34 år och mogen. _____ Micke Länk Länk |
|
| Micke: jag kan inte tro det om dej...Och om det skulle vara så...så är det upp till var och en...inte min stil i varje fall!.. :) | |
|
Stil och stil.... Jag har suttit så sedan jag fick mitt kort -87 och tycker det är mycket bekvämt. Man ska inte kasta fördomar när man inte vet... _____ Micke Länk Länk |
|
|
Om man kör bil mycket/ofta/länge så kan det nog vara värt att tänka på sittställningen. Körde buss förr i tiden och satt alltid och lutade åt sidan och körde med en hand. Nu har jag fortfarande ont i höger axel emellanåt. Om man sitter "ordentligt" så är man ju också bättre rustad om det plötsligt dyker upp något framför huven (undanmanöver). Sen är det en annan sak att BMW inbjuder till en mer "laid back"-körning :) /Stefan |
|
|
Laid back funkar då rakt inte i min E30 utan servo. Detär inte så roligt att köra Go-Cart liggandes heller.... Istället tillämpar jag Magnus T's utmärkta guide för hur man ska sitta när man kör bana. Sätter lite extra guldkant på tillvaron! Minsta lilla tripp ned till ICA blev helt plötsligt ett race utan dess like, och "gamla landsvägen" till Trelleborg förvandlades till Nordschleife. Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Sitt-rätt-guiden finner ni här: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.