AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
426

M3 facelift

wi
28
winck
M3 -96/B
Har en M3 -96. Vad kostar ett facelift till 97ans grill och blinkers kostar inklusive montering av bmw? ska även byta ut ratten mot 97ans 3 ekrade! kostnad sammanlagt av BMW på ett ungefär?
Har inte 96an face-lift grillen?

/Johan
[CUL8ER]
wi
28
winck
M3 -96/B
nja inte vad jag har fått höra! tror den kom först 96b
Ok. Jag trodde den kom med "uppdateringen" av M3an 96 men du har säkert rätt... Det lär inte vara så dyrt att byta iaf.

/Johan
[CUL8ER]
Va inne och kollade på din bil nu. Fan va fin den är :) Du har rätt, den har inte face-liften. Grillen kostar nog inte så mycke att fixa till men blinkersen kan nog bli dyrare eftersom du måste byta skärmar eller fixa nya hål... :(

/Johan
[CUL8ER]
wi
28
winck
M3 -96/B
man tackar!=) får den först på fredag, är ganska otålig...

Får väl kila ner till BMW imrnn och få ett prisförslag på det hela.
winck: Ja jag förstår att du är otålig :) Hade jag också varit. Det ÄR jobbigt att vänta på en bil... Fick vänta på Minin i 10 veckor...

/Johan
[CUL8ER]
Vad jag vet så ska det va samma hål i skärmarna vare sig man har dom nya eller gammla!

Jag har för mig att den nya ratten kostar 5-6000, men man måste byta airbag enhet som går lös på 10-12 000.

Länk

Fel, fel å fel av mig! Det är ju inte samma storlek på skärm blinkerserna. dom gammla blinkersen har mindre hål en dom nya

Länk

Dani
Man behöver inte byte ngn enhet för airbagen..det går att bara byta ratt med airbag.
*Dani*
Airbag inheten är med andra ord ett airbags paket eller airbag.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.