|
|
|
|---|---|
|
Få vid oregelbundna tillfällen fram ett pipljud vidgaspådrag.... skulle kunna komma ifrån diskanthögtalarna.... Har någon något uppslag? | |
|
okej en gissning.. Har du slutsteg i bilen? troligtvis så har du då dragit lågnivå kabeln för närma strömkablen vid något ställe och hör ljudet ifrån generatorn. sätt dit ett filter på strömkabeln så borde det försvinna. Har jag rätt eller fel? (-; |
|
| Du har helt rätt.. stäng av stereon å testa att dra på gasen gen så ser du att ljudet försvunnit. har nått me slutsteget eller nått å göra.. kablaget typ | |
|
Nix har inget slutsteg. ljudet finns kvar även när steroen är avstängd. |
|
|
ibland kan man få ett liknande ljud när det jordar dåligt! kolla det! Kokerskan |
|
|
rawsex: Det funkar alldeles utmärkt med ett filter :D |
|
|
Kolla om det inte låter ifrån gas-vajjern. Det gör det på min om jag inte minns fel. Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Pröva i så fall att smörja upp gas-vajjern och den grejjen som vajjern virder Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Det kan va att den tar tjuvluft det kraftiga suget ger med sig ett pipljud med det ska vi väl inte hoppas på värt att kolla. försök lokalisera ljudet när du står vid motorn och gasar!!!!!! Länk |
|
|
Sitter det inte en packning vid nått insug? Har liknande ljud ifrån min. |
|
| Highspeed M5: Om man har råd att inte köra tyskt...? BMW är en helt underbar skitbil enligt mig. Älskar hur motorn går och chassit uppför sig men mängden av småfel är helt otrolig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.