AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
386

5:a eller 7:a

Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Jag tänkte snart byta upp mej några årsmodeller och funderar på en 528/535/540 eller 728/735/740 just nu så tror jag på en 728:a då jag tycker de verkar vetigaste valet. För inte är väll en 528:a så mycket snabbare, roligare, billigare och äga?

En 728iA med lite utrustning tycker jag verkar billigare än en likvärd 528iA, någon annan med liknade uppfattning?

Jag skulle gärna ha en V8:a men tycker att eftersom jag bara karvar små snuttar i stan, eller har farthållarn på 10+ på landsväg så känns det lite onödigt när man har ett par roliga bilar med V8 i garaget. Men är det värt de extra kronorna?

Vad ska man välja för något? Blir mer och mer vilsen ju mer jag funderar.....

"Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan"
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Om du vill ha det där lilla extra,,,välj E38:an framför E39:an.
Komfort, kvalitet mm är helt enkelt bättre i den större vagnen.

Övriga kostnader i form av försäkring mm är i stort sett jämförbara, i alla för min egen del.
Med ett undantag,,,min E38:a drar mindre bensin än Touringen
Jag vägde mellan 528 och 728 när jag köpte min fd 528. Jag tycker att 728 är snyggare. Räknade ut att 728an var precis som du säger billigare i inköp, men skulle totalt sett bli 4-500 dyrare/månad iallafall, delvis pga lite högre förbrukning, men den största skillnaden var försäkringen som skulle kosta betydligt mer på 728 än 528, trots att 528an är snabbare och inte billigare att reparera/ersätta.....dock är det som det är så det fick bli en 528 för min del.

728 är säkert en underbar bil!

/Simon
Jag tycker om 7:an... men det är ju inte den smidigaste bil någonsin...

_____
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

7:an tycker jag!
Personligen tycker jag att 5:or är för små!

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Scheckheft
Hej, själv är jag såld på 740. Kanonfin motor. Mycket utrustning som standard i en E 38.

/Scheckheft
Länk
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Jag gillar också sjuan, men finns det något som kan motivera ett köp av en femma?
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hej! Motivera ett köp av femman..... Det vetifa.. Ska va för att den förmodligen har en större "kundkrets" när det är dags att sälja då. /janne
ja...5:an är billigare att äga och lättare att sälja + att 7:an har ganska svårt å slå en 5:a me M-optik..

Magnus18:
5:an är för liten!? du ska väl inte ta me hela huset när du åker till jobbet på morgonen??
m-julle,

har en betydligt större kundkrets, framförallt kombin. 5 sedan är betydligt rappare med samma motor som motsvarande e38. Att försäkra e38 är betydligt dyrare är min erfarenhet.

/Simon
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Känslorna har alltid sagt 7-serie före 5-serie, helst då en med större motor, tex 740i eller 750i, men man börjar ju fundera när man står på macken, börjar bli rejält trött på över 2 liter/mil i stan.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.