AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
929

Ställverket TDS

Mankan
Hur ställer BMW in ställverket??Måste dom ner och grotta i pumpen eller??

Mankan
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Gissar att du syftar på pumpinställningen, vilket sker helt mekaniskt. Spridarör lossas, motorn sätts i sitt noll-läge och mätklocka för pumpen monteras och därefter sker kontroll. Behövs justering lossas pumpen och vrids till rätt position. (kort beskr.)

------------------
Always Diesel
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
ska du bara ställa in ställverket kostar det ca 600kr hoss bmw.
detta görs med deras dator, man kopplar in datorn i dignosuttaget på bilen sen lossar man de skruvar som håller ställverket på plats lite och vrider detta en aning.
Ska du däremot justar en kedjan så måste man göra som ronte skrev, detta behövs offtsat göra om bilen gått mycket då kedjan blir lite längre och pumpen ställer om sig (den mekaniska delen)

Joakim Eriksson
Mankan
Ok!THX
Mankan
En fråga till!Vad är det som blir slitet i ställverket??Kollade på mitt men fattade inte vad som kan bli slitet.Kan man köpa bara ett ställverk och vad kostar det???Var in hos BMW och dom sa att dom inte ställer in ställverket.Och inga packningar säljer dom heller.Har varit in på 2st BMW verkstäder i Stockholm.Båda säger lika.Men dom rekomenderade mig till El & Diesel.Vilka kunde hjälpa mig med en packningssats.
Mankan
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
gissar på att inte bmw säljer lösa p sattser, men andra firmor gör det.
en elektronisk justering kostade då jag gjorde den 600kr det var för ca 2 månader sen och en mekanisk gick på runt 2000kr.
vet inte riktigt vad det är som blir slitet i den, men skulle gissa på att det är någon givare som tar stryk, endel av elektroniken ligger i diesel och det kan ju vara en orsak till att de blir slitna, men min har gått snart 30,000mil utan att jag bytt så någ håller de ett tag.
Ja man kan köpa bara elektronik delen men den kostar nästan lika mycket som en utbytes pump så de lönar sig inte att bara byta elektroniken om man inte kan få tag på den jättebilligt

Joakim Eriksson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.