AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
447

Ni som äger en 328 touring.

Funderar på att köpa en 328 touring, skulle vilja veta för/nackdelar med modellen, och eventuella problem.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
E36 eller E46?
E36 årsmod. -95-98
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Generella problem för E36-serien gäller även för touringmodellen. Titta efter berörda brister på samma sätt som om det hade varit vilken annan E36 som helst. Titta i begagnatguiden. Använd sökfunktionen på forumet och sök efter "problem med.." eller bara "328 touring".

Touringvagnarna var först med digital klima och har drabbats av en del problem med dessa. Eftersom BMW bytt underleverantör av dessa från år till år är det lite dyrt att serva de äldre.

Inte så givande svar kanske men följ som sagt beg.guiden. Den är mycket bra.

MVH KJELLE

he
22
hellacopters
328i Touring -95
Hej!
Ett fel som är vanligt? är rost runt bakrutan!
Annars är det enda felet svindyra försäkringar!!
mvh Roger
fa
36
fartfylld
328i Touring -95
En fördel är ju att det e helt grymt rolig att köra och enligt min mening ruskigt snygg också... grym bil
Hej.

Jag köpte en 328 Touring -96a i onsdags. Jag är ruskigt nöjd! Åker till jobbet varje dag, med ett jätte leende på läpparna.

Jag föll för den för att den var så servad som den va. Och att den inte hade gått så långt.

Se till så det inte klonkar i framvagnen. Ett krav är att det ska vara ASC ( antispinn) tycker jag. Den är oerhört lätt i baken.

Jag gav 99000kr för min. -96a med 13000mil på mätaren. All utr

lycka till med köp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.