|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det finns någon som har en M3 E30 helst -90 i skåne som skulle vilja hjälpa mig att testa min styrbox. Bilen starta inte och felet ligger i kabelhärva eller styrbox. Känns lite dumt att köpa en ny box för att testa... daniel@olivetticenter.nu | |
|
Kan vara farligt för den lånade styrboxen om felet ligger i kabelhärvan. Vad kostar en ny box? |
|
WIKING |
En ny styrbox kostar enl ETK ca 11500:- Jag hade samma fel på min när jag bytte chips, det stämmde inte med boxen,har för mig att du skulle byta chips i din,kolla och sätt tillbaka ditt gammla isåfall. KÖHLER 2,5 |
Grusse |
Annars kan det vara en kallödning i boxen, en polare till mig hade det problemet på sin M3:a. |
| Ingen som vill sälja sin M3 E30? | |
| Jag hade problem med min styrbox i höstas. Lödde om alla lödningar som hade antydning till att se dåliga ut och böjde till stiften i kontakten så att det blev ordentligt med kontakt. Sen dess har det inte krånglat. | |
|
Tanken var inte att jag skulle låna en box för att prova i min bil, ville sätta i min box i en annan bil för att se om den startar. Wiking: Det är sant, jag var intresserad av ett chip som du hade. Har inte bytt än, köpte ett kolfiber insug i stället som ska monteras så fort bilen startar. Därefter ska den till Köler för mappning. Det känns lite onödigt att köpa ny box om inte problemet är i den :). Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.