AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
740

Angående glappande monitorer...

Finns här någon som vet den vanligaste orsaken till att monitorn ibland blir svart?
Har rivit ut min men inte hittat någon kabel eller dylikt som sitter löst.
Vad jag förstått så är jag inte ensam om problemet så någon borde ha löst problemet någon gång.

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Det är bildröret jag har haft samma problem med min fick knacka hårt på sidan av monitorn då kunde jag få den att fungera bytte ut min ca16000:-

Som jag trodde. Man måste inte köpa ny för att det glappar. Några timmars pillrande och jag kom på vad det var. En speciallösning och den funkar som ny. (PEPPAR, PEPPAR....)

zi
230
zigge
740iA -96
Vad gick din speciallösning ut på?

Zigge
Jag la en distans mellan chassit till yttre kretskortet och kretskortet. Det räckte med att lägga kortet lite i spänn.

Ö, jag hade samma problem i min...tills en dag då den förblev svart. Körde till BMW o frågade vad som var fel...Byt skärm sa dem. Det gjorde jag, men det funkade ändå inte. Körde tillbaka o ställde samma fråga igen. Fick svaret att de "glömt" berätta att det oxå kan vara tv-modulen som kan vara kass. Bytte denne o sen funkade allt perfekt igen....

V8 rockar fett!
Grejen e´ju det att det är lysrören som glappar. Kollar man j....igt noga när lampan slocknat så ser man att informationen står där.

Förresten triplea, förmodar att du fick pengarna t-baks...

ha
112
hape
850 E-31
540 E-39
Hur får man ur monitorn på E-39:an?
Ja, efter många om och men tog de tillbaka skärmen o så fick jag tv-modulen istället. Bäst för dem, annars hade de nog blivit tvungna att byta skylfönster nästa dag...man vet ju aldrig vad som kan komma flygande i luften...

V8 rockar fett!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.