|
|
|
|---|---|
| Får man plats med större däck+fälg dimensioner på en kupé än på en sedan? | |
|
Hej! Jag tror inte det, men det är bara min uppfattning. Detta baserar jag på att BMW inte säljer större fälgar till coupé än vad det gör till sedan. Inte heller Hartge, ASC eller Alpina gör någon större skillnad. Men, någon annan som VET, behöver kanske också uttala sig. Jag antar att du funderar på att införskaffa fälgar & däck till sommaren? Vad finns på önskelistan? MVH Tobias |
|
| kan vara att cupén har lite bredare hjulhus eftersom dom har bredare hjulbas än sedanen | |
|
Har ett par 18" M3 orginal som jag vill sätta på i vår och det är ju 255 bak...förvisso har jag svarvat bakfälgarna 5mm i godset så att de kommer längre in...vill inte gärna valsa hjulhusen, men man kanske blir tvungen... det sitter 225-45-17 på nu och jag tycker det verkar gott om plats. Någon mer som vet? |
|
|
Hej Griegertz! Om du får plats eller inte beror mycket på inpressningen hos fälgen, ET-måttet. Det brukar stå på insidan av fälgen! Men även beroende på däckets dimension. E46:ans M3 levereras med 255/40*18 bar, vilket kan bli tufft att få plats med. Är det inte så att original M3-fälgarna är 9" breda bak? På de fälgar som BMW levererar med 255/35*18 bak så är bredden 8,5" med ET 47. Alpina levererar bland annat bakfälgar som är 9" breda med 255/35*18. Dock vet jag inte vilket ET-mått de har... Hoppas detta gav dig ngt!?! MVH Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.