AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
375

M3 -96 239000:-

wi
28
winck
M3 -96/B
Estorilblau M3 -96 ny direkt från bmw i tyskland -96, 5000 mil, Maxutrustad såsom tele osv, inte en repa, alltid stått i garage, ej vinterkörd, helt original förutom bmw motorsport dubbelvinge, 2 ägare (släkt med varandra) (40-50+) extrema pedanter! som ny invändigt och utvändigt! Aldrig varvad mer än 6000 enligt ägarna! 239000:- och på fredag så hämtar jag den!!

Vad tycker ni som är erfarna BMW entusiaster??
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Låter som en sån som jag skulle vilja snubbla på.....
Det låter som att du behöver varva ur den, se dock min kommentar om vanos du också frågat om ;)

Övrigt, du har skaffat dig en kul bil, priset i övre delen på intervallet men den verkar välutrustad iallafall.
wi
28
winck
M3 -96/B
ja det kommer nog bli nödvändigt känns det som=) Men som sagt hellre lägger jag till några tusen och får en kanonbil!
Med det låga miltalet så kanske inte Vanosen har börjat trasslat än, något som är väldigt vanligt på just -96:an.

Är den åtgärdad på garantin? Det ska helst sitta en Sachsvanos på den.....inte Rolls-Royce.
Jag hade en -97:a med Rolls-Royce vanos som hade gått 10000 mil. Fanns inte tillstymmelse till tendens med problem med den vanosen.

Se mina kommentarer om vanos i en annan tråd som varit uppe idag.
Undantaget som bekräftar regeln? ;-)

Jag har iofs läst att man ska byta några bultar på RR-vanosen, så blir den bra, men det där kan nog kallblåm3coupe bättre än mig. Att RR-vanosen har haft stora problem med tillförlitligheten är ingen nyhet....det är bara att söka, så kanske man finner svaret/en på problemen också.
Pe
179
Petter1
330iM-03
Låter ofantligt dyrt,även om den gått 5000 mil...Har sett fina -96 och -97:or för en bit under 200´...

wi
28
winck
M3 -96/B
ska det smaka....så kostar det :P
Pe
179
Petter1
330iM-03
Ja,det är väl kanske bättre att lägga til lite när det gäller just en M-bil...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.