|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon vet något företag/person som säljer och/eller monterar trimchip till 520i -89 och om det går på en sådan gammal modell? Och i sådant fall, hur mycket mer effekt ger det? Philip | |
|
För dom pengarna ett bra programmerbart "chip" kostar (ca 5-6000), får du ju en komplett 2,5 liters m20. Chippet ger några få hästar extra, en 2,5 liters motor nästan femtio.... Slutsats: på en tvåliters sexa är ett chip i mina ögon bortkastade pengar. Zigge |
|
|
Läs mera här så ser du vad ett trimchip ger. Länk Qvarnis |
|
diamantsvart_bmw |
jag kommer i allafall chippa min 525:a till våren trotts vad alla säger. polarn har det och jag vet att det blev bättre + att många har gjort det och säger att mellan registret blir bättre, fixar det genom Qvarnis, och en annan sak är att Zigge säger att du får en 2,5 liters motor för dom pengarna, visst är det så men sen ska den bytas oxå , kan du det själv? har du någon som gör det åt dej utan kostnad?? inte ok då kan du räkna med att det kostar många tusenlappar att byta motorn, du får ju själv avgöra hur just du vill göra, jag hade oxå 520 men bytte till en 525:a för att få mer krut och det kommer bli chipp. lycka till hur du än gör. vh Johan Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.