AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
476

Verkstadshandböcker till 750

Paap Reeder
Hej ”Vinkeltolvor”!

Har nu fått uppstart på vsthandboken på microfich till min 750. Ni kanske redan har egna sådana att läsa på men för dem som inte har kan jag berätta följande:

För att kunna sköta sin 750 på bästa sätt erfordras att man dels gått BMW- serviceskolans kurs nere i Munchen (vilket ju vore kul i sig men hustrun vill prioritera semesterpengarna på annat sätt) samt att man har tillgång till dels den modellrelaterade vsthandboken (den som jag nu köpt) samt även vstboken Konstruktion-grupp.
Härutöver måste man ha fich ”Tekniska data- och inställningsvärden” .

I den modellrelaterade vstboken framgår demont/mont/byte av delar och utrustning. I vstboken Konstruktion-grupp framgår 11- motor, 12- motorelektronik, 13- bränslesystem, 23- manuell, 24- aut samt 33- bakaxel. Reparationsbeskrivningar, provningsanvisningar samt felsökning.
Funderar på att även införskaffa den samt ”tekniska data”.

Har ”surfat” litet på ficharna varvid jag hittills noterat följande:
1) man skall byta bromsolja varje år på 750 till skillnad från övriga E 32 där det räcker att byta max vart annat eller vart tredje år.
2) Man kan bogsera aut. Max 50 knyck i max 3-5 mil. Måste man dra längre skall man slå i ytterligare 1 lit ATF i autlådan eller demont kardanen.
3) Den extra bensinvärmaren (Webasto) är konstruerad och kopplad att enbart värma cupéluften via det ordinarie luftuttagen varvid INTE motorns kylvatten värms.

Är det ngn som har den s k Konstruktions- och grupp vsthandboken?? Eller vet nått om den??

Skall härnest nu bottna i Hexadecimalkoderna i Check-Controllen.

MVH /// Paap R
br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
HEJ vad är hexadecimalkoderna?
Paap Reeder
Hej!
Se tråden om fifflade mätare E 32 E34 E 36.
MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.